Bilder på Julgodis

Eftersom jag inte lyckades få mer än 2 timmars sömn innan jag åkte till jobbet till 00:00 inatt kände jag att de 8 ½ timmars bakning jag gjorde på jobbet idag (natt) får räcka. (JA! Hör och häpna! Jag sa ju det ;))
Jag har därför inte gjort annat än shoppat lite prylar för kommande godistillverkingnar och fotograferat lite av det jag hittils gjort. Passade på nu när det inte regnade och det var ljust ute så jag kunde vara på balkongen. Jag hoppas dessa bilder ska inspirera er till att rusa iväg till köket och julpyssla.
Är det många av er som har snö? Här i Kungliga huvudstaden lyser den med sin frånvaro.. Det är Snart december och jag har ännu inte sett säsongens första snöflinga!! Trist må jag säga :/
Knäck

Vad heter blommorna på bilden? Jag minns inte! Kan det vara ranunkel?

Ischoklad, hjärtan på snören och julkulor :D

Visst blir det fint när man tar kort i dagsljus och inte bara med blixt och "innelampor"

Knäckklubbor, Saffranstryffel, knäck, ischoklad och chokladfudge!

Fina fatet jag hittat i matboden hemma hos min kära farmor ♥

Stjärnanis och kanelstänger! Kom med kryddor som utstrålar Jul mer än dom ;) aa nejlikor då möjligen.
Nu börjar det bli "sent" för en nattbagare så jag ska göra mig klar för att sova. tror jag ska hoppa av tunnelbanan i Liljeholmen i morgon och springa de 11 kilometrarna hem därifrån.. Jag behöver det!
Peter Jöback – Jag kommer hem igen till jul
♥Dalkullan



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0