Saffranstryffel

Nu har jag dragit igång!
Tillverkningen av årets julgodis har dragit igång :) Kokade tryffel igår kväll och imorse innan jobbet gjorde jag klart dem.
På jobbet har vi börjat lite smått med julbaket oxå.. idag gjorde vi saffransbiscotti och en halv kyl är fylld med pepparkaksdeg, på onsdag ska ev. ALLA(!) pepparkakor göras. 5 veckor kvar till Jul och veckorna går galet fort!
Idag hade jag tänkt koka knäck.. men det får bli en annan dag. I morgon kanske jag gör det innan jobbet :P
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Saffranstryffel
450 g vit choklad
1 pkt saffran
1 dl grädde
2 msk honung
30 g smör
Hacka chokladen fint.
Stöt saffran med lite socker och blanda med grädden.
koka upp och häll över chokladen.
Tillsätt honungen och smöret och mixa slätt med stavmixer.
Häll upp i form klädd med papper.
Låt stå över natten och stelna (rumstemp)
Skär i kuber. doppa kuberna i florsocker och sikta bort överflödet.
Vill man kan man rulla kuberna till kulor istället och sedan doppa i florsocker.
Dags att skära upp tryffeln

En hel väldig massa gotter :P

Kan det bli mycket bättre?

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Nu är det hög tid att krypa ner under täcket och sova!
God natt
♥Dalkullan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0