Nu drar det ihop sig till tävling!

Skiftningar från rödaste rött till gyllene gult.. Det är horisonten jag ser nu när jag rullar ut från Stockholm på snabbtåget mot Göteborg. Nu helt plöttsligt är den här, dagen jag väntat på och förberett mig för.. och fruktat lite ;)
All träning är gjord och nu är det skarpt läge. Idag är det info och en timmes förberedelser i bageriet. Sen middag på hotellet innan man ska försöka sova.
Igår var jag helt ledig och passade på att tvätta på morgonen. Sen åkte jag in till jobbet och hämtade surdeg, frukt och bär och åt en saftig kardemummabulle :P Kunde tydligen inte hålla mig borta en hel dag...
Min förkylning hade hållit mig vaken hela natten så när jag kom hem åt jag lunch sen somnade jag.. blev två timmars tupplur och sen åkte jag in till stan igen. Denna gången för att gå på After Work. Restaurang Gotland var det ställe där Stockholmsbagarna samlades denna eftermiddag. Vin, gotländska delikatesser, småprat och goodiebags från Kobia. En trevlig kväll med trevliga människor. Fick en välbehövd pratstund med bästa Johanna <3.
Packade väskan igår kväll och blev lite full i skratt.. ungefär som varje gång jag reser. Det viktigaste i packningen är följande... surdegen, diverse fröer, mallar, vetebrödsfyllningar och vad som skulle kunna bli en utmärkt fruktsallad ;) Sen har jag fyllt på med bagarskor & -byxor. En SM-rock och lite "civila" kläder. Men som sagt.. surdegen är viktigast! Förmodligen finns det i detta nu 12 surdegar på olika tåg med slutdestination Göteborg. 12 lika nervösa bagare som krampaktigt håller i dessa surdegar som om det var deras liv som hänger på dem. Till viss del är det ju det också.
Jag räknade på antalet timmar jag tränat. Har skrivit upp alla timmar sen jag började träna på allvar för 6 veckor sedan.. Att det blivit en hel del träning var jag fullkomligt medveten om.. men jag var inte beredd på följande..... 123 timmar! Jag hade inbillat mig att det kanske handlade om runt 70-80 timmar... men ack vad jag bedrog mig.
Att jag arbetat fulltid ovanpå det är en annan historia. De senaste 3 veckorna har jag inte haft koll på dagar. De har inneburit kväll/natt vaken och på bageriet. morgon/dag försöka sova och få i mig något att äta. När någon refererat till dagar har jag fått lägga pannan i djupa veck och funderat både 2 & 3 gånger vilken dag/natt/morgon/kväll de egentligen menat. Tur att jag har förstående kollegor som bara småskrattar åt mig i mitt förvirrade tillstånd och försöker hjälpa mig reda ut begreppen. Nu är den tiden över. Nu kan jag återgå till normal dygnsrytm. Kanske se den underbara vårolen som nu stiger ur horisonten och skiner så fint rakt i mina ögon.
I söndags gjorde jag min sista träning. Genrepet. Jag åkte in till bageriet vid 11 tiden och körde igång mitt program vid 13. Det gick riktigt bra och jag fick extra energi av det faktum att det var ljust och solen sken in genom förnstren på det  jag gjorde.
Nu ska jag visa lite bilder och sen ska jag avsluta och försöka sova en stund. Förkylningen vill inte släppa greppet om min lekamen.
Ett smakprov på mina bullar, frallor & wienerbröd.

Mitt skådebröd.. inte en av de bästa omgångarna men ni fattar grejen.

Amanda Fondell – All This Way
♥Dalkullan


Kommentarer
Postat av: Jennie (YH)

Du är GRYM Linn! Att du orkar! Man vet ju iofs inte hur de andra tränat, men det känns som att det inte går att göra mer än så här... Hoppas du har tid att vila nu trots 2:a-placeringen! :)

2012-03-28 @ 16:52:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0