Muffins på en kvart

Söndagsmorgon= sovmorgon! Min enda lediga dag i veckan, söndag. då gäller det att ta sovmorgon. Jag sov till ungefär 7. Vilket är stort för å vara jag :) Sen låg jag och bara drog mig till 8:20 då toalettbesöket inte längre gick att undvika. MEN! Jag vill dra ut på det än mer så jag hämtade datorn och gjorde i ordning frukost och är fortfarande nerkrupen i sängen.
Varmchoklad, tranbärsjuice och två rejäla skivor Levain. Lyxigt värre :P Det bästa av alltihop är att jag äter utan avbrott i min egen takt. gårdagens frukost/lunchmacka tog närmare 6 timmar att få i sig. Då slängde jag det sista för det var torrt och täckt med mjöldamm ;)
Nä som sagt jag njuter av min lediga dag. Om drygt en timme ska jag ringa Wictor och Fredrik och väcka dom så de kan hänga med och åka skridskor i kungsan. Typ hela jobbet kommer va där å åka.
Det är en underbart fin vinterdag idag. Sol klarblå himmel och några småtrevliga minusgrader. Sådär perfekt för att halka runt på en is med härliga vänner ♥
Jag beklagar åter den lite dåliga uppdateringen. men det är körigt på jobbet och därför har jag inte orkat skriva.
Däremot har jag terapibakat två gånger. Alltså bakat för att koppla av en stund. Först gjorde jag en björnbärskaka och igår när jag och Johanna skulle kolla på film slängde jag ihop kladdkakemuffins på en kvart, varav 10 min var i ugnen.
**************************************************************************************************
Muffins på en kvart
Perfekta om du får oväntat besök och vill bjuda på något dundergott!
50 g smält smör
1 ½ dl socker
1 ägg
1 dl mjöl
1 msk vaniljsocker
2 msk kakao
1 nypa salt
Toppa med t.ex:
Valnöt & vit choklad.
Hasselnötter
Smarties
Hallon
Krossade polkagrisar
Marshmallows

Blanda ihop alla ingredienser och klicka upp i formar (ca 8 st)
Lägg i valfri topping.
Grädda i 175 grader i ca 10 min. De ska vara kladdiga i mitten.
Extra gott  blir det om man äter dem lite småvarma med vaniljglass till.
Superenkelt, supergott! Helt enkelt..
****************************************************************************************************
Idag var veckans enda lediga dag. Likadant var det förra veckan då jag oxå jobbade 6/7. Därför ska det bli extra skönt med kortvecka och därpå lågledigt.
Jag jobbar mån-tor 6-14. Sen 15:44 på Torsdag åker jag hem till Dalarna för 6 dagars ledighet! Då har jag inte ens behövt ta ut semesterdagar. Jag har bara sparat lediga dagar då jag jobbat helg och tagit ut dem alla samtidigt. Ska bli skönt att få vara hemma och bara vara. Elda i kakelugnen, åka skidor, umgås med familjen osv.
Ladda batterierna inför slutspurten på renoveringen.
Sen kommer jag natuligtvis baka för avkopplingens skull. Just nu kliar det i fingrarna att få göra en tårta.. Så jag skulle vilja se den som försöker stoppa mig!
Det här är Valhallabageriet. Här lyckas vi producera lika mycket som normalt på en bråkdel av ytan. Kenneth, Roger & Sandra! Strongt jobbat av oss i fredags, 3 man kort löningsfredag på Östermalm.

Hmm är det. Kontor? Lunchrum? eller, mjöllager? Just nu? Alltihop. Normalt sett. Inget.
Avicii – Levels - Skrillex Remix
Denna spelas aldrig på lägre än högsta volym på jobbet!
♥Dalkullan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0