Kanelbullens dag!

Idag kommer förmodligen hela vårt avlånga land lukta kanel. Idag är det nämligen kanelbullens alldeles egna dag!
På alla bagerier rasar försäljningen av kardemummabullar samtidigt som försäljningen av den annars blygsamma kanelbullen skjuter i taket.
Skulle man ikväll göra en undersökning av alla bagarlungor och luftvägar skulle man nog finna dem tämligen bruna invändigt.. inget dammar så mycket som kanel(!).
Personligen är jag inte så väldigt förtjust i att äta kanelbullar.. får jag välja ska det vara en riktigt saftig och fin kardemummabulle, gärna stenugnsbakad :P Men en dag som denna får man kanske lov att följa strömmen och äta en med kanel?
Förberedelserna inför en dag som denna är ofta rätt noggranna.. på jobbet har vi stuvat om och fyllt en frys med enbart kanelbullar.. skulle gissa på ungefär 1500 bullar i den som bara tinas jäses och bakas.. för att inte tala om alla bullar vi kommer snurra under dagen..
Igår fick vi stadiga rapporter från butikspersonalen på "kanelbullestatusen". Senaste siffran jag hörde innan jag slutade för dagen var 750 beställda! Då får man tänka på alla de som inte beställer.. MÅÅÅNGA bullar blir det!
Njut av en dag då det är ok att äta bullar till frukost, lunch och middag!
♥ Dalkullan

Kommentarer
Postat av: Alexandra - kärlek på tallrik

Jag är inte heller sådär överväldigande förtjust i kanelbullar - har kanske ätit för många torrisar i mina dagar? ;) Mysig blogg du har!

2011-10-04 @ 17:22:21
URL: http://karlekpatallrik.wordpress.com
Postat av: Dalkullan

Det kan kanske vara det... Tack! :D

2011-10-05 @ 08:23:54
URL: http://dalkullansbaktankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0