Julens chokladbräck

När man behöver våtdräkt, gummistövlar och paraply.. då.. då har vintern anlänt hufvudstaden! Nä ursh och fy jag gillar inte slask.. när jag gick upp igår kväll vid tiotiden var det halt men torrt på vägen.. vid 4 när nästa bagare kom in hade det börjat ösa ner regn.. när kallskänkan kom såg det ut som hon simmat till jobbet.. det blev bara värre och värre för var och en som kom in. Regnet späddes ut med snö och när Roger kom in vid 8 frågade om jag hade en ledig ugn där vi kunde torka hans byxor.. 8:30 slutade jag och i mina låga bagardojor halkade jag ut och ner i källaren för ett snabbt ombyte.
Väl ombytt och tillbaka uppe i bageriet laddade jag om mentalt med saffransbullar ;) Så med två påsar bröd tog jag tjuren vid hornen, sa hej då och slaskade iväg. Det hade inte ens börjat ljusna än och jag åkte hemåt för att laga Lunch!
I skrivande stund har jag varit vaken i x antal timmar och ligger i sängen för att ta en tupplur. Ikväll kommer nämligen mamma och då bör jag vara vaken och ta emot henne ;)
Men innan jag tar en tur till drömmarnas land tycker jag ni bör få ta del av ett nytt godisrecept!
Detta gjorde jag här om dagen och det är sånt där som är så busenkelt att man gör det i ett nafs.. Jag tog lite av det jag hade hemma och det blev toppen!
~^^~~^^~~^^~~^^~~^^~~^^~~^^~~^^~~^^~~^^~~^^~~^^~~^^~~^^~~^^~~^^~~^^~~^^~~^^~~
Julens chokladbräck
½ dl cocopops
½ dl ricecrispies
½ dl cornflakes
½ dl minimarschmallows
½ tsk vaniljssocker
2 tsk sirap
80 g choklad
kanel
Blanda flingor, marschmallows, vaniljsocker och sirap.
Smält chokladen och blanda ner.
Smaka av med kanel. (får ej ta överhanden men finnas med)
Klicka upp i små munsbitar på bakplåtspapper.
Ställ kallt att stelna.
~~^^~~^^~~^^~~^^~~^^~~^^~~^^~~^^~~^^~~^^~~^^~~^^~~^^~~^^~~^^~~^^~~^^~~^^~~^^
Min fiol fick agera statist ;)

När jag fotograferat färdigt övade jag igenom alla jullåtar.. det är konstigt med jullåtarna.. de sitter som berget!
Nä hej på en stund!
♥Dalkullan

Kommentarer
Postat av: karin håll

mer recept på julgodis ;))

kraaam!

2011-12-10 @ 09:07:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0