Idétorkan är ett faktum...

Igår bubblade jag nästan över av idéer när jag pysslade med min wienerdeg. Idag skulle jag ta mig an vetebröden... Jag tyckte nästan synd om den fina degen som blev varm och ledsen när jag i brist på inspiration inte gav den den kärlek den behövde.
Frallor och Wiener, där kommer nya vågor av idéer mest helatiden... Vetet där krystar jag fram några halvhjärtade försök och får inte ut något vettigt alls. Någon bagarsjäl som sitter inne på en hemlig källa till veteinspiration som vill dela med sig?
Nu har jag ägnat ett par timmar efter jobbet varje dag hela veckan. Därför tänker jag inte ha dåligt samvete över att jag inte ska ägna en minut i morgon (bara lite dåilgt samvete..). Direkt efter jobbet ska vi allihop på Bagarfest anordnad av SBK Stockholm. Kommer bli superskoj att träffa massa bagarkollegor civilklädda och utanför ett mjöldammigt bageri.
Kan man åka fast för fruktmisshandel? Hoppas verkligen inte det ;)
Men det gav resultat! Många kul varianter av wienerbröd.
♥Dalkullan

Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha, om man kan åka fast för fruktmisshandel så (ev bilden att döma) har dem haft det fint och färgglatt! Så tycker jag att det ser ut i alla fall..;)



Sen har jag en fråga, vet du om det är någon bageri-& konditormässa i år..?;O

2012-06-03 @ 15:54:29
URL: http://sotawesslan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0