Ett första EM-möte

Idag tänker jag inte ha ett uns dåigt samvete över det faktum att jag sov i 13 timmar! När jag kom hem igår duschade jag och sedan landade jag i sängen. Vaknade 13 timmar senare med strålande sol utanför fönstret :)
Att jag faktiskt kunde sova så länge skulle kunna bero på att jag inte sovit på 36 timmar innan det. En låång men givande dag.
Egentligen försökte jag sova tisdag eftermiddag innan jag skulle iväg till jobbet. Det gick bara inte så när solen gick ner vid 9 tiden gick jag upp. Åkte in till jobbet och bakade. Först gjorde jag en halva av vete-, wiener- & franskdegen jag hade i SM. Till EM-mötet skulle vi ha med oss en av vardera. Vid midnatt övergick jag till att jobba jobba. Jag satte levaindegar, plockade bullar och croissanger från frysen, frallor, bröd och baguetter bakades.
När klockan sedan blev 8 var mitt pass slut, överlämnade ugnen till Kenneth. Bytte om och drog mig vidare till centralen. Mötte upp Susanna och efter en stund kom Didrik. När Patriks tåg rullat in och laget var komplett letade vi upp pendeltåget och seglade ut till Rotebro. Smånervösa och med spännd förväntan inför dagen. Ett fantastiskt gäng unga bagare som jag kommer tillbringa en hel del tid med framöver.
Vi var på plats vid jästbolaget 3 min före utsatt tid och sjönk ner i soffan i receptionen. Oj vad skön den var! Hade lätt kunnat somna om jag släppt efter ;) Vi blev hämtade och visade till ett konferensrum och så startade vårt första EM-möte!
Vi fick information om vad som förväntas av oss (Vinst i EM) och vilka sonsorer vi har och hur vi ska hantera det.
Vi fick se bilder från förra årets EM. Wow! Många fantastiska skapelser. Sätter igång hjärnan. Peter som är sveriges representant i juryn berättade lite om hur övriga Europa ser på det hela vid bedömning. Smak och utseendemässigt. Inte så lik svenskars sätt att se på det. Men vi behagar sveriges bagakår bäst genom att behaga europas jury och kamma hem guldet.
Efter en lunch i personalmatsalen samlade vi ihop oss och gick vidare till innovationscentret. Till det bageri där vi kommer spendera många timmar i sommar. Vi fortsatte diskussionen kring hur träningarna kommer gå till och hur tiden mellan träningarna ska spenderas, med mer egen träning.
Det kommer bli en intensiv men givande sommar, minst sagt. Övriga livet sätts i pausläge och full fokus riktas mot 5:e november och Europeiska mästerskapen i Franska Rouen.
I slutet av sommaren får vi veta vilka 2 av oss 4:a som får åka och representera Sverige. Men hela vägen är vi ett lag. Ett lag med samma mål.
När vi var klara ute i Rotebro drog vi oss in till stan. Bestämde att vi skulle äta tillsammans. Pizza röstades fram som det vi ville ha. Surdegspizza kändes ganska rätt för ett gäng hungriga bagare. Vi siktade in oss på Pizzerian på upplandsgatan. När det visade sig att de hade siesta stängt en timme till när vi kom fram gick vi till fösta bästa gräsplätt, satte oss och njöt i solen. På centralen sprang Susanna bokstavligt talat ihop med en föredetta klasskompis, en till bagare. Lars hakade på mot pizzerian.
Efter att ha ätit supergod pizza och sagt hejdå till laget åkte jag hem och ja.. sov :)
En summering av hur sommaren kommer se ut (vad jag vet såhär långt)
10-13 Maj Spanien, Årsmöte med SBK (Vinsten i SM)
14-15 Maj Träning med laget och "riktiga" bagarlandslaget
4-5 Juni träning
20-21 Juni träning
4-5 Juli träning
TRÄNINGSPAUS (Gemensam iaf.. individuellt lär man nog ligga i)
15-16 Augusti träning (Nu ska det nog vara klart vilka som representerar Sverige)
19 Augusti Nu kan jag inte längre kallas tonåring, 20 år!!
5 November Dagen-D Europeiska mästerskapen i bakning för unga bagare.
SPÄNNANDE!
~
Som stenen formas av havets vågor
har mitt hjärta formats av livets vågor
och kan aldrig ta samma form igen
~
♥Dalkullan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0