EM funderingar på balkongen

När jag för 3 veckor sedan åkte till Spanien gjorde jag det i hopp om att jag där skulle få lite vårkänslor. Lite hopp om varmare och grönare tider. Stockholm hade då ännu inte visat några tecken på att sommaren tänkte återkomma i år. När jag 4 dagar senare åter var hemma. Var hela världen grön. Det var varma vindar och det kändes somrigt.
Knepigt det där. Nu har all grönska slagit ut. Träd och buskar blommar, då jag idag var ute och sprang slog en välbekant doft mot mog. En doft som på alla sätt påminner mig om sommar och skolavslutning. Liljekonvaljerna stod i full blom i skogen. Vita klockor med en stark underbar doft.
Våren ville inte visa sig i år. Vi gick direkt på sommaren!
Jag sitter för tillfället på balkongen och drömmer om den solstol som på fredag kommer stå här. Tänk när man kan ligga i solen på balkongen och sova efter ett arbetspass i bageriet.
Eller bara sitta här ute och snacka lite strunt med min inneboende. Om en månad bor jag inte längre själv. Min finaste vän Kim kommer flytta hit och det blir skönt med lite sällskap. Nån att dela vardagssysslorna med. Diskutera jobbet och som vi alltid brukar göra... Hitta på skojigheter.
Nu grubblar jag lite på EM och vad jag ska baka då. Borde egentligen stå i bageriet och pyssla men när solen skiner från klarblå himmel känns det mer lockande att bara sitta här och skissa på ideér.
Förra fredagen fick vi veta temat. Temat gäller i huvudsak för skådebrödet men det är en fördel om man kan få in det genom hela sortimentet.
Temat för årets EM är Olympiska Spelen. Temat bestäms av värdlandet och Fransmännen kände väl att det var passande i och med att det är OS i sommar. Jag håller med och tycker det är ett spännande tema. Det finns så mycket på temat OS. Maskotar, olika grenar, flaggor, symbolik & tänker man på årets OS har man ju hela London att asocciera (stavas det så? Mamma?) till. Man behöver ju inte begränsa sig till sommar OS heller. Man kanske skulle tänka kring hur OS var i begynnelsen.
Sa jag att OS var ett bra tema? Ja men ju mer jag tänker på det så inser jag hur brett det är. Klurigt.
Jag har varit inne på OS 92. Det året jag föddes och andra året pappa deltog i OS. Men jag vet inte det kanske är för långsökt. Även om det av personliga skäl skulle kännas lite naturligt.
det första jag ser framför mig då jag tänker OS
Cobi maskoten 92. finns som mjukisdjur hemma.
har ni förslag? Jag tar gärna emot allt ni har att komma med!
Kommentera här eller på facebook. Eller maila :)
Loreen – Euphoria - Single Version
Grattis Loreen! Du visade hur man representerar Sverige i ett EM. Jag ska göra mitt bästa för att göra det samma :D
♥Dalkullan

Kommentarer
Postat av: Therese (dalkullan)

Jag tänker även på facklan och fackelbäraren, kram

2012-05-27 @ 19:03:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0