Klämdagar ger röriga veckor..

Nattjobb. Nu är det rörigt här.. Jobbade natten till lördag, ledig, jobbade natt till måndag, ledig, jobbar natt till onsdag, EM-möte onsdag, ledig, jobbar natt till fredag och natt till lördag... Min dygnsrytm har ingen rytm utan det pendlar hejvillt. Men det är väl så det blir ;)
Som sagt i morgon blir det en heldag med juniolandslaget på Jästbolaget i Rotebro. Vad vi kommer göra? Ja säg det ;) Ska i vilket fall bli roligt att komma igång och framförallt få lite info om hur upplägget är. Ska innan det baka en av varje kategori i sortimentet och ta med. Ja och jobba i natt. Full rulle!
Städade bland papper och pärmar som ligger och skräpar lite här och var i min lägenhet. Hittade några anteckningsblock från Kristianstadstiden. Innehållet var otroligt varierat och huller om buller i ett organiserat kaos kan man läsa om, Proteiner, affärsidéer, resultatbudget, körkortsteori, denatureringar och anteckningar från olika föreläsare. Det fick mig att längta tillbax. Att få sitta i ett klassrum och bara suga åt sig av intressanta fakta och diskussioner tillsammans med 15 andra lika vetgiriga. Att mellan lektionerna ägna sig åt den viktiga måndagsfikan, ett eller annat upptåg. Hysteriska skrattanfall och mysiga filmkvällar.
Ni anar inte hur mycket det året betytt för mig. Hur mycket min YH-familj fortfarande betyder.
Nu ska jag avrunda dagen och sova en sväng innan jag ska iväg och baka :D
~
En kompromiss är att dela en kaka så att alla tror att de har fått den största biten
-
Winston Churchill
~
♥Dalkullan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0