2 träningsdagar i rotebro

Jag märker att det har dröjt aldeles för länge sen jag senast uppdaterade här. Kommer nätt och jämnt ihåg hur det gårtill ;) Men orsaken är ett evigt sjå. 
Full rulle på jobbet och utanför. Var hem på syster-ysters student och Guldmarknaden nu i helgen som var och i morgon åker jag hem igen för midsommarhelgen. Har inte ens öppnat väskan sen jag kom hem. 
Måndagen var det jobb och lite förberedelser inför tisdagen. Det slutade med att jag åkte på tunnelbanan hem med 7 kg Briochdeg i paket i en hink. Bagarbrallor, skor och diverse småprylar i en salig blandning tillsammans med färska hallon och timjan. 
Igår (tisdag) åkte jag och Susanna till Jästbolaget till 8 och tjuvstartade dagen före killarnas ankomst med att göra varsin omgång vetebröd och wienerbröd. När boysen dök upp vid 11 tiden hade vi lite snack och lunch innan vi körde igång ett "tidspass" Där vi körde igenom hela sortimentet. Vi stretade på trots att inte allt blev riktigt som vi tänkte oss. för veka degar, idétorka och en ugn där ångan strejkade. Vid 20:30 hade vi bakat av allt, städat, dukat upp på 2 bord och sprang med andan i halsen till pendeltåget in mot stan. Checkade in de andra på hotellet och strosade vidare till Vapiano. Födelsedagsmiddag för Patrik! Vi åt alla jättegoda pizzor och hade allmänt trevligt. Massa skratt! Kvällen slutade med att jag smusslades in på Susannas rum där jag fick ena halvan av dubbelsängen. Sov som en stock innan vi i ottan klev upp och inmundigade en stadig hotellfrukost och sedan åkte mot Jästbolagets innovationscenter för ännu en dags träning. 
Vi körde igång ett nytt tidspass, idag bakade vi på franska mjöler för att få ett hum om hur det kommer vara. 
Idag gick allt enligt planen. Nästan. Allt blev inte 100% när det var klart men det kändes som om jag visste vad jag gjorde iaf. 
Blev en något kortare dag idag (bara 9 timmar..) 
 
 
Vad önskar ni läsa om? Kom gärna med förslag!
 
Här ser ni det vi slängde ihop under gårdagens träningspass. Det som inte blev uppätet..
 

Hur tror ni det skulle vara med ett trevligt litet recept? 
Jag vet något som går hem i alla lägen.. Kladdkaka! Det ultimata när man önskar stilla sötsuget. Det går snabbt, smeten är så god att den lätt slinker ner som den är. Självaste kakan är precis lika god(godare) någon dag senare om det mot förmodan finns något kvar...
Den här kladdkakan är BÄST. Jag åt den första gången i Uppsälje bystuga på en fest med Orienteringsklubben. Det var knytis och Karin hade bakat denna smarriga kaka i långpanna och gjort rutor. 
 
Karins Kladdkaka
2 ägg
3 dl socker
1 hg smör
2 nypor salt
1 msk vaniljsocker
1 ½ dl vetemjöl
4 msk kakao (gärna mer)
 
Blanda alla ingredienser.
Baka i smord bröad springform i 150 grader i 35 min
Den ska vara härligt kladdig och är supergod med glass, grädde, färska bär eller bara helt precis som den är.
 
 
Agerade värdinna och hämtade kaffe och paj åt Micke. Då passade Morbror Anders på att låna min kamera.
 
♥Dalkullan

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag undrar, vad händer med allt det som inte blir uppätet?? Slängs det, eller tar ni med er det hem...?:O

Sen undrar jag cokså om du vet något om bageri och konditormässan i år, blir det något??:D

2012-06-24 @ 14:08:10
URL: http://sotawesslan.blogg.se
Postat av: Dalkullan

De anställda på Jästbolaget kommer likt flugor till en sockerbit när vi ställer ut något i korridoren ;)

Vad gäller mässan har jag inte hört något..än :)

2012-06-26 @ 21:33:39
URL: http://dalkullansbaktankar.blogg.se
Postat av: Therese (dalkullan)

Fina bakverk! Men framförallt, vilken fin Linn i superfin klänning nedersta fotot! Kram

2012-07-23 @ 21:25:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0