Äntligen lite nattjobb!

Många skakar på huvudet och rynkar lite på näsan när jag säger det.. men jag tycker verkligen om att jobba natt! 
Jag har världens bästa kollegor men det är så skönt att på natten få sköta allt på egen hand. Att helt gå upp i det som ska göras. Sätta alla degar, göra frallor och bröd. Baka av allt och se till att allt finns klart vid öppning. 
Känslan när man går hem för "dagen" och ser sig om i butiken. Allt det här har jag hunnit få fram. 
Att sätta sig på tunnelbanan och åka hem när alla andra är nyvakna och mosiga. När alla andra är påväg till jobb och måsten är jag klar och påväg hem. 
 
Nu sitter jag i soffan hemma och laddar för nattens jobb. Från början hade jag tänkt åka in tidigare för att träna ett par timmar innan jobbet. Nu har planen ändrats och jag skaåka ut till Rotebro direkt efter jobbet istället och göra skådebröd där med Didrik och Moa. 
 
Jag har nu nedräkning. Bara 6 jobbnätter kvar. Bara 6 dagar kvar tills jag får semester. 6 dagar tills jag får ta mitt pick och pack och åka hemåt. Hem till mor & far. Hem till mina fina syskon. 
Fiska med lillkillen (inte så liten längre..) träna och bara flumma runt med syrran. På söndag är det tävlingsdags. Vår gård och åker kommer fyllas med löparsugna människor. Glasverandan kommer omvandlas till servering. Alla tillgängliga arbetsföra släktingar och vänner kommer hjälpas åt att organisera det 4:e Lambôrsängslöpet. Det som började som en idé, en långtråkig vårdag, hos min lillebror och kusin. De arbetade igenom idén detalj för detalj de ringde klubben och fick tillåtelse. De tog kontakt med sponsorer och de anordnade en första tävling. Det blev succé och för varje år har deltagarantalet ökat. Vi hoppas på fler även i år. Jag fick i förra veckan veta att även jag ska springa.. "du är familjen, klart du är anmäld.. Det går per automatik." Jahapp.. klart jag ska vara med. Det blir kul.
 
Tog en lång promenad igår. Hade varit till jobbet och tränat några timmar på eftermiddagen. När jag var klar kände jag att det hade varit skönt att gå i solen. Jag tog mitt pick å pack i ryggsäcken. Kameran tog jag i ett fast grepp i högerhanden och sedan gick jag. Jag gick och gick. Fotade lite då och då. Ner till Djurgårdsbron, längs nybroviken till Kungsan, förbi Operan och genom gamla stan. Passerade Slussen och följde Söder Mälarstrand till Mynchenbryggeriet. Gick upp på höjden med utsikten mot Stadshuset. Vidare förbi Högallidskyrkan och till Hornstull. Därifrån tog jag tunnelbanan hem och kände mig nöjd. Nöjd med min 2 timmar långa soliga vandring genom Stockholm. 
 
 
 
~*~
Skönheten behöver inte sminkas
~*~
 
Sonja Aldén – För att du finns
 
 
♥Dalkullan
 
Trackback
RSS 2.0