Väntans tider..

sitter i soffan och är nöjd med mig själv. Sprang hem från jobbet idag. Inte hela vägen men ända till Liljeholmen iaf. Riktigt skönt när jag väl fick upp farten. när jag kom hem skurade jag hela badrummet och dammsög lägenheten innan jag tog en dusch. Nu efter ett långt samtal med världens bästa Kim har jag tagit mig an disken i köket och gjort pyttipanna.
Helgen blev den roligaste på länge! Först jobbade jag natten till lördag, allt gick som en dans och jag gick därifrån trött men glad vid 9 tiden. Tog tunnelbanan hem och åt en macka på vägen. Väl hemma packade jag ihop alla attiraljer som möjligen kunde vara bra att ha när man åker kryssning. 3 omgångar partykläder, mjukisbyxor, kavaj, fina vardagliga kläder, skor, ett par andra skor och så skorna jag hade på mig ;)
Jag bloggade mitt första inlägg i min nya blogg i Pralin, DT. Jag vilade i 1 ½ timme innan jag käkade lite och sedan åkte mot Färjan. Vi samlades allihop på Viking Line terminalen och tog oss sakta men säkert ombord på Cinderella.
Väl installerade i våra hytter drog vi till konferensavdelningen för att ha whiskey-provning. En och en halv timme, 5 whiskeysorter och en hel del ny kunskap senare var vi hungriga hela högen. Middagen var relativt långt bort så Amelie, jag  och Karolina smaskade i oss pistagenötter och chips medan vi väntade.
När vi sen skulle äta höll vi på att inte hitta rätt. Men till slut så.
En god middag med skratt, visdomsord (När Stefan är borta dansar bagarna på bordet), gratulationer till 50 åringen, Julklapp från Stefan, tack tal och (för min del) nära till tårar.
Precis när vi satt och väntade på varmrätten åkte vi förbi Trouvillestranden på Sandhamn. Jag kände mig lite som hemma!
När middagen var uppäten och vi återvände till hytterna bytte jag om till min svarta klänning och de hööga skorna. Nu hade vi kommit ut på öppet vatten så det var ordentlig sjögång. Jag funderade ett tag på att ta andra skor men.. nä. nu skulle jag hålla ut ;) Vi satt i vår hytt en stund och snackade och lyssnade på musik sen drog vi oss till Puben. Livemusik och en god drink. Vi dansade och sjöng. När Puben stängde drog vi oss vidare till nattklubben. Dans dans dans. Båten gungade och vi hade kanonkul. Att jag varit vaken närmare 27 timmar vid det laget var inte relevant. Vi hade kul. Satt en stund och vilade mina stackars misshandlade fötter och blev något rörd när Wictor peptalkade.
Någon gång mellan 3 och 4 (fråga inte om det var svensk eller finsk tid för det varierade beroende på vems klocka vi såg på) gick vi i min hytt och lade oss. Jag nattbagaren och två stackars sjösjuka :( Lite andningsövningar och vi somnade.
Nästa morgon var förvirringen total vad gällde vad klockan egentligen var men det slutade med att hela gänget åt en stadig frukost i en ostadig färja. Oj vad den gungade! Riktigt höga vågor och snöfall utaför fönstren.
Övriga gänget gick och sov direkt men jag och Karolina tog en sväng i TaxFree. Sen mötte jag Angelica och vi satte oss och fikade och var med på en frågesport. Stolta över resultatet 6/10 eftersom vi inte visste svaret på en enda fråga helt säkert.
Sen gick även vi och vilade. vi hamnade i Grabbarnas hytt eftersom det var fullt överallt annars och vi tänkte läsa. Jag läste ur en halv bok. När resten av gänget vaknade till liv gick vi upp på däck och fick lite frisk luft ooch vind i håret. Hängde med Sandra och Kenneth i baren vid Fun Club. Tog en sväng om TaxFree och packade ihop alla prylar.
När vi kom in i hamn tog vi oss av båten och alla åkte hem. Jag sammanfattar det hela med "fantastiskt roligt!"
Nu har ännu en 6-dagars arbetsvecka dragit igång och vad gäller renoveringen har de börjat kakla! Är spännande att se hur arbetet fortskrider från dag till dag.
Jag är lite i väntans tider. Anmälan till SM-unga bagare är slut och nu hoppas vi få besked snart om man får va med eller ej. Har ryktesvägen hört att ungefär 25 pers är anmälda till de 12 platserna.. får se om man ens får va med :/ Håll tummarna gott folk!
Nu snart ska jag se på "Mot alla odds". Såg förra veckans avsnitt och det är ju fantastiskt vilken resa de gör! Se på det :)
Har plockat fram björnbär ur frysen och funderar på att göra en kaka eller paj av nå slag... kanske :P I så fall kommer receptet sen ;)
LMFAO – Party Rock Anthem
♥Dalkullan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0