18/1 2012

Ja nu har det återigen varit klen uppdatering här.. Jag är ledsen och har egentligen ingen vettig ursäkt. Men har väl haft lite mycket annat.. eller nja.
Var hemma i helgen och hann med två skidpass. Ritkigt skönt att få göra premiärrundorna. Började med ett pass skate i lördags, snöå skidstadion var sig ganska lik. ut efter elljusspåret höll de på att köra ut konstsnö så vi åkte dagspåret efter vägen. Jag, pappa & Emil. Emil for iväg som skjuten ur en kanon och pappa kände kanske av sin plikt som far och åkte med mig.. fisåkte. Oj oj vad jag var tung. Men jag orkade släpa mig upp ända högst upp. ett varv på slingan och övre rundan på elljuset, inklusive knäcken(!). Vart möter man Farbror (S-E) och Kusin (O) om inte högst upp på skidspåren?! Vinkar lite snabbt åt dem innan jag seglar vidare ner mot stadion. Strålande sol. Blå himmel med enstaka vita molntussar och gnistrande vit snö. Full fart i fina spår! Härligt när det går utför.
När jag är nästan nere ser jag hur S-E och O närmar sig snabbt bakom. Jag pressar mig själv och tänker att nu ska jag hinna av vägen innan de är ikapp. Ja hur gick det om inte käpprätt.. I den sista lilla utförsbacken (med betoning på LILLA) fastnar jag med vänstra skidspetsen i ett spår och gör tidernas vurpa! fötterna far högt upp i luften, med huvudet först brakar jag ner i snön. ena armen hamnar under min bröstkorg och den andra får en rejäl smäll i marken. Jag hoppar snabbt upp på fötter igen och ser bakåt. Jag hade precis passerat en liten kurva och därför klarade jag mig osedd. jag borstar av mig snön och glider vidare. Ett åk störtlopp i pulkabacken hann jag oxå med innan vi åkte hem igen :)
På Söndagsförmiddagen åkte jag och Lovisa till Gundes spår på Skamsberget och åkte ett varv. Även då kände jag att jag tappat allt vad kondition heter! Oj oj. Vi vallade våra egna skidor och vi gjorde en tur. Skönt.
Nu i efterhand har vissa kroppsdelar talat om för mig att de inte använts på väääldigt länge. Men äh det hinns med ;) Får långledigt i början av Februari. Då. Då ska jag åka hem och åka mer.
Appropå träningsvärk har jag kavlat knäckebröd två dagar i rad nu och det känner jag av i handflatorna. haha. Trodde aldrig jag skulle få träningsvärk av knäcke!
I lördags eldade vi upp i stenugnen i köket hemma och bakade pizza. Hur gott som helst när man får göra sin egen och äta rykande het. Mormor, Morfar, Tomas & Lina gjorde oss sällskap.
På jobbet fortskrider renoveringen och nu innan jag gick hem ikväll efter stängning kom de och lade betong över golvet.  (Lade betong.. äh jag har ingen aning vad det kallas!) men jag är bara en enkel bagare ;)
Inne i bageriet går halva dagarna åt till att flytta runt saker som står i vägen och man får "smöja" sig runt och mellan stick och vagnar.
Nu ska jag krypa till kojs snart.. Men innan dess måste jag tala om att detta är inlägg nr:99! Nästa blir det 100:e ;)
Jasper Forks – River Flows In You - Eric Chase Video Edit
Lördagsmys!

Pizzabak!

En frusen dalkulla värmer sina tår på strykjärnet.
Dalkullan snart i en "Pralin" nära dig
♥Dalkullan

Kommentarer
Postat av: Sanna

Alla dalabor vet ju vad pralin ær ;) Antar att det var den ledtråden som var inbakad i inlægget =) Ska bli kult att læsa!

2012-01-20 @ 06:59:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0