fredag den 13:e

Fredag den 13:e Januari. Ska kanske inte säga för mycket för då blir det väl nå knas med tåget.. men peppar peppar. Jag har klarat mig bra idag :) inga missöden. Än.
Eftersom jag behövde sluta 16 idag började jag lite tidigare än övriga veckan. När jag kom in började dagens styrketräning.. Kavling av vete. Jag kavlade för glatta livet och snurrade massor med härliga bullar. Mitt i alltihop fick jag som ansvarig för semlorna slänga ihop en plåt. Eller ja det blev några under dagens lopp.. tror jag till sist fick fram 5 eller 6 plåtar á 20st. Strax före lunch gjorde jag 3plåt som sålde slut direkt.
Eftersom Roger fyller år idag och han var sugen på en semla fick jag ju lov att göra en speciellt åt honom. Wictor hjälpte mig och fixade ett värmeljus och smög åt mig en tändare. Vi sjöng för Roger och jag räckte fram min lilla skapelse. Sen åt vi alla varsin nygjord semla till frukost medan vi snurrade bullar :P Jag åt bara en halv..
Jag agerade konditor mest hela dagen och tryfflade våra Holländska chokladtårtor (Riktigt snygga om ni frågar mig )
Stog i kassan en stund när Carolina behövde en liten paus.
Bak i bageriet har vi hela dagen varit allmänt snurriga. Sång och dans. När Fredrik fick välja musiken blev det först Edith Piaff och sedan nåt Ryskt. Då blev det cirkus.. både Roger och Wictor jonglerade med små degbitar och jag var dubbelvikt av skratt. Tror det kanske märks att vi är ett ganska ungt gäng..
När det började toksnöa gick jag och W ut och bara njöt 5 minuter. Vackra vita vintersnö! Iskallt.. men det var det värt. Sen vid 14 tiden fick W en formsvacka.. Bräckmaskinen strejkade ur totalt och det blev droppen. Jag tvingade iväg Wictor ut i butiken för att ta en macka och tog över jobbet med russinfrallorna som jag fick handbräcka innan de jäste över totalt.
En ritktigt trevlig fredag den 13:e om ni frågar mig :D
Igår var jag kvar på jobbet till 21:20. Jag gjorde min första Sm-träning. Eller ja jag provade lite uppslagningar till frallor. Kunde konstatera att tiden går otroligt långsamt när man väntar på frallor som jäser.. Men när jag bakat av dem (en aaning tidigt..) blev jag ganska nöjd. Tror jag vet ungefär vilka jag ska göra OM! jag kommer med i SM.
Nu sitter jag på tåget hem hem. Hem till snö och riktig vinter :) Ska bli säsongens första skidtur!
Grattis Roger på födelsedagen!
Jasper Forks – River Flows In You - Eric Chase Video Edit
♥Dalkullan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0