12-01-12

Nu var det ett tag sen sist men det är för att jag nu har börjat jobba 11-19 och inte riktigt orkat uppdatera när jag kommit hem.
Renoveringen är i full gång och varje dag är en ständig hinderbana och ett pussel. Jag jobbar nu en stor del av dagen ute i butiken där jag säljer bröd på löpande band. Det är riktigt roligt än så länge.
Det knepiga med det är att vår kortläsare är trasig så många kunder får vända i dörren och gå och ta ut eller stå över..
Eftersom vi nu har ugnarna ute i butiken bakom en arbetsbänk blir det fruktansvärt varmt och fuktigt där. När vi försöker släppa in syre i lokalen blir det iskallt framme vid kassan men oförändrat längre bak. något lagom existerar inte ;)
Nu på morgonen har jag börjat packa lite smått för i morgon åker jag upp till Dalarna direkt efter jobbet. Åker hem med förhoppning om massa snö och några turer på skidorna. Det svåra är att veta vad man ska ha med sig.. det jag hittils packat är en tjock kofta och kardemumma. Sen körde jag fast. Hur kallt tänker det bli. Vad ska jag göra och hur fin ska man va ;) i-lands problem på hög nivå!
Efter jobbet idag ska jag nog försöka provbaka lite av sortimentet inför SM. Inte för att jag vet än om jag kommer få vara med. Men man kan inte förbereda sig för mycket och lite träning skadar ju inte! Men vad ska man slänga ihop för nåt Skådebröd?!?! Där har jag kört fast totalt :S
Det blir extra svårt i och med att vi inte får något givet tema och man kan göra vad man vill.
Nu ska jag gå och plocka fram recept :)
På återseende!
♥Dalkullan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0