Rabarberkräm

Jag plockade tidigare upp lite rabarber ur frysen. Jag var sugen på rabarberkräm. Hade inget potatismjöl hemma men det ordnades med en snabb tur till ica.
När jag var och handlade passade jag på att hyra en film "Love happens" den såg jag medan jag åt krämen :P
Jättebra film men jag grät floder i slutet. oops ;)
Jag har snart kommit upp i 100 inlägg här på bloggen och nu är frågan om jag lägger upp det 100:e inlägget innan jag nått upp i 100 unika besökare per dag. Eller kanske 100 st som gillar på Facebook. Vilket tror ni det blir?
Här kommer receptet på Rabarberkräm:
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Rabarberkräm
250 g rabarber (tärnad)
1 dl socker
4 dl vatten
2 ½ msk potatismjöl
½ vaniljstång
Koka upp rabarbern med sockret, vaniljstången (urskrapad) och nästan allt vattnet.
Koka tills bitarna är mjuka och börjar gå sönder.
Blanda potatismjölet med resten av vattnet (ca 1 dl)
Rör ner redningen och koka tills du ser första bubblan.
Plocka upp den urskrapade vaniljstången.
Servera med iskall mjölk :P
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Cher – You Haven't Seen The Last Of Me - Burlesque Original Motion Picture Soundtrack
♥Dalkullan

Kommentarer
Postat av: Mostääär

Men nu ser det ut som om vi åkte hem för tidigt....rabarberkräm...mums mums...<3

2012-01-08 @ 19:57:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0