Nu vet jag!

Fredag morgon. Jag ligger och myser under täcket hemma i Järna. Syrran har lovat mig frukost innan hon går så jag har bara att vänta. Nä vad säger jag?! Jag ska ju faktiskt skjutsa henne till bussen. Så medan jag väntar passar jag på att uppdatera er lite.
Jag är hemma i Dalarna för en lite längre tids ledighet. Skidåkning och mys. Idag ska jag åka upp till mammas jobb och baka med henne och en mattegrupp. Tänk att för 8 år sedan gick man där själv.. men inte var man väl så liten? Jag tror alla skolbänkar och lokaler krympt, tror inte ni?
Nu kan jag inte hålla mig längre.. Har väntat sen i Onsdags på att få berätta för er men inte riktigt fått. tam tam tam..
I onsdags jobbade jag halvdag (4-8), som lite kompensation för förra veckans många övertidstimmar. Då passade jag och Wictor på att åka skridskor i Kungsträdgården och sen åt vi frukost. När det var gjort och Wictor åkte hem till sitt för att sova, åkte jag ut till Nacka för att hälsa på Monica och Janne. Med en påse bröd och bullar i högsta hugg gick jag med raska steg till Akademibokhandeln. Vi pratade en stund, uppdaterade varandra lite på läget och sedan åkte jag hemåt. När jag kom hem slog jag på en film och kröp ner under täcket för att få upp värmen i min frusna kropp.
Jag låg som på nålar.. Bara väntade på att telefonen skulle ringa.. att jag skulle få ett sms eller att något skulle hända! Plötsligt flyger jag upp! Telefonen ringer... ser att det "bara" är mamma. Svarar och avslutar lika snabbt igen efter att ha lovat att höra av  mig när beskedet kommit. Jag fortsätter med filmen. 3 minuter senare ringer det igen! pappa.. svarar att nu kan du ju inte ringa heller. Hade inte han tänkt på riktigt men vi pratar en stund innan jag avbryter och återgår till mitt väntande.. Dumma telefon ring nu.
En liiten stund senare ringer den och det ÄR ett nummer jag inte känner igen men som jag direkt vet vart det hör!
SBK (Sveriges Bagare & Konditorer) Linda ringer för att tala om att...... JAG KOM MED!! v13, slutet på Mars ska jag åka till Göteborg och där tävla i SM-Unga bagare! Jag satt och småhoppade i sängen, så glad blev jag :)
Smsade alla på jobbet och talade om att jag kommit med, ringde mamma och återgick sedan till filmen.
När filmen var slut, kort därefter. Satte jag igång med planeringen. Eller mest funderingen.
Här i bloggen kommer ni få följa mig i min träning men utan att jag avslöjar alla detaljer.. känner nästan halva startfältet och man vet ju aldrig ;) I efterhand kommer massor med bilder.. Det kan jag lova :)
Därför kom denna ledighet lägligt. Jag kan nu samla krafter, ta en paus från renoveringen och fundera. Sen blir det hårdträning i bageriet. Full fokus på SM.
Ska bli så kul!
Nu har systra mi vaknat och håller på och gör varm choklad till mig. Rostar bröd (surdegsbröd of course). Därför ska jag nu avsluta och gå ut och slå på kupévärmaren i bilen.. -17 ute.
♥Dalkullan

Kommentarer
Postat av: Pia

Grattis och stort lycka till! "gammelfaster" Pia :)

2012-02-04 @ 12:02:54
URL: http://http://lifvets.blogg.se/index.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0