bränd...

Hallå på er! Idag är det tisdag :) Ingen alla<3dag, fettisdag eller annan special utan en helt vanlig tisdag. Skönt. I bageriet rullar det på med slutfixet efter renoveringen och det jag väntar med spänning på är fortfarande kavlingsmaskinen som förhoppningsvis snart blir ihopmonterad igen..
Igår var en lugn dag produktionsmässigt för min del och jag bara gick runt och pysslade. Gjorde lite tårtor, tryfflade en brownie, rullade upp en omgång kakor och bakade lite bullar. Gjorde lite semlor.
Eftersom det ändå var så lugnt tänkte jag prova om smör som kommer ut på en bullplåt som varit i stenugnen i 250 grader är varmt. Jag tänkte jag häller det i armvecket så får jag se. Oh ja! Det är varmt. Jag reflexmässigt ville jag bara slänga iväg plåten men hejdade rörelsen och lyckades på nåt vis ställa ner den (på golvet iof men..) ropade till tjejerna i butiken att de skulle pensla med ägg och sprang samtidigt till diskhon och spolade kallt vatten. När jag stått med armen i iskallt vatten i en kvart hade armen domnat bort och vattnet började kännas ljummet igen.. Illröd, nerkyld och arg på mig själv trädde jag på en tröja på andra armen och över axeln för att få upp värmen i min lekamen. Sen bet jag ihop och städade av. Bakade det sista spikade i spikar i en tavla jag hjälpt Stefan pyssla ihop. Tränade både vetebröd och matbröd inför SM innan jag gick hem vid 21. Då hade jag fått 3 små blåsor på armen. De gick ihop och blev 2 lite större.
På tunnelbanan blev jag övertalad av min kloka syster att när en brännskada är större än en handflata ska man ha en läkare att kolla på den även om det inte känns så farligt.. Sjukvårdsupplysningen nästa!
I telefonkön (där jag började som nr 34) fick jag lära mig att ett STRAX är 20 min långt och att de hinner upprepa den frasen runt 20 gånger under den tiden :S Men efter att ha talat med två sköterskor kom vi fram till att jag kan vänta till idag och ta mig till en vårdcentral. Jag gick och lade mig med två stora blåsor. Nu när jag vaknade var det bara en. En Enorm som sitter klumpigt till på insidan av armvecket. Hoppas de kan punktera den innan jag råkar komma åt den och den går sönder av sig själv på jobbet.
Sammanfattade förra veckans träning och det visade sig att jag ägnade 24 timmar av förra veckan åt träning i bageriet. Utöver mina 40 ordinarie arbetstimmar. All vaken tid i bageriet ;) Det har gett resultat och är jätteroligt!
Nu ska jag äta frukost och byta om innan jag ska mot en vårdcentral.
Ha en bra dag allihop!
<3 Dalkullan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0