23-02-12

Ledsen för dålig uppdatering.. MEN. Jag har tränat. jag har jobbat & tränat. Jag har tränat efter jobbet hela veckan och det har blivit några timmar... Igår kom jag hem kvart över elva. tjugo över hade jag borstat tänderna och landat i sängen. 10 min därpå sov jag som en stock. I morse vaknade jag och kände mig sååå seg. slut i hela kroppen och huvudvärk. Regnet som smattrade mot rutan gjorde inte riktigt saken bättre. Men en varm dusch och en skål mjölk och flingor senare satt jag på tunnelbanan mot jobbet.
Under dagen har jag uteslutande ägnat mig åt kondis. Jag har fyllt upp disken med holländsk chokladtårta, tryfflat & skurit brownie, kokat tosca, gjort mazariner, juliana (hallon & äpple), chokladmaz mm. Regnet som sänkte mitt humör när jag vaknade utbyttes mot solsken och mina fantastiska arbetskamrater har förgyllt min dag :) Ni är fantastiska allihop!
Jag var hela dagen fast besluten att hålla ut efter jobbet och träna även idag. Men Wictor och min kropp övertalade mig att låtabli. Därför gick jag hem efter en 8 timmar arbetsdag och åkte med Wictor till T-centralen. han bytte och åkte hem å jag gick på bokrean. Köpte mig 4 böcker innan jag tog mig hemåt. Nu har jag passat på att fylla upp kylen med mat.
Träningen har dock gett resultat och jag börjar få kläm på hur mitt sortiment kommer se ut. Längtar till vi får hem kavlingsmaskinen igen och jag kan börja träna mina wienerbröd.
Jag hoppas att alla kom ihåg att äta semlor i tisdags? Själv åt jag en medan jag gjorde massor! När jag kom till jobbet gjorde jag några petite pain innan jag blev inkallad i semleverkstaden. I 3 timmar gjorde jag inte annat än matade ut semlor. Vid ett hade vi fyllt alla semlor vi hade avbakta och det var dags att rundriva fler. Vid två var de avbakta och fyllda och iväg till kunder. Det är helgalet! Man tror man jobbar på i fullfart och så lägger man in nästa växel så har man langat ut 400 semlor på 10 min.
Vi konstaterade att det är kul med sånna dagar men det är tur de inte infaller särskilt ofta..
I morgon är det fredag igen.. galet vad fort veckorna går. Snart är det vår igen. När jag gick inne på stan idag kände jag en ljummen vårvind. Det till och med luktade vår. Är det ok? Får man tänka på våren redan i februari?
http://dalademokraten.se/Vasterdalarna/Linn-till-final-igen-i-SM-Unga-Bagare-/
Årets oficiella SM-bild :)
Nu ska jag läsa en stund innan jag slocknar för kvällen.
God Natt gott folk!
♥Dalkullan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0