Infodag i Göteborg

Dalkullan är nu på resande fot igen.
Idag blev det en tur till Göteborg över dagen. Snabbtåg ner i morse och direkttåget hem nu.
Anledningen till min tripp var information inför SM Unga Bagare. Jag och de övriga 11 finalisterna träffades på stationen i Göteborg med sponsorer, arrangörer och pressmänniskor.
Programmet var i stort sett samma som förra året och vi började med att kila in på Nordstan och se vart prisutdelningen ska äga rum. När det var gjort åkte vi bussen ut till Ester Mosesons Gymnasium där själva tävlingsbakningen kommer göras.
Vi fick lite fika innan vi satte oss i en konferenslokal och fick lite info. Från SBK (Sveriges Bagare & Konditorer), Nordmills, Ester Mosesons & Kåkå, alla arrangörer av tävlingen. Vi gick igenom reglerna med Peter som är ordförande i juryn och vi fick lite info om mediahantering.
Efter en god lunch tog vi oss upp i bageriet och gick igenom alla utrymmen och såg på maskiner och ugnar.
Vi fick nya fina rockar med namn och blev fotograferade. De officiella tävlingsfotografierna.
Enskilda intervjuer med vägledning av PR-Proffs.
Nu är denna delen klar och jag sitter på tåget och tar in all information och bearbetar den.
Med denna dagen gjord känns SM så mycket närmare. Det känns lite pirrigt i magen av förväntan. Än är det bara possitiva fjärilar som förmodligen (förhoppningsvis) lugnat ner sig redan i morgon. Men det ska bli så roligt!!
På tåget ner läste jag igenom min mail och fick veta att jag blivit utvald att prova på Remby (remby.com) en sida där man med bilder, text, videoklipp mm kan skapa fantastiska kollage och bilder. Tanken är att jag ska prova i 10 dagar och sedan utvärdera.
Som mitt första experiment gjorde jag en receptsida av mitt favoritgodis. Salt chokladkola.
Visst blev det fint? Ska lära mig bättre hur allt funkar men en bra början iallafal :)
Nu hoppas jag ni får en bra kväll!
♥Dalkullan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0