Minicupcakes

Så var ännu en lördag här.. idag skulle jag egentligen jobbat men bytte med Roger och har därför bara jobbat 2 dagar denna veckan. Ganska skönt.. fast näe. inte egentligen.
Idag vaknade jag till vanliga tiden men stannade i sängen tillklockan var närmare 10. Så skönt att bara ligga å dra sig. När jag väl masade mig ur sängen röjde jag lägenheten samtidigt som jag åt frukost, packade upp väskan och bakade chocolate chip cookies. Med det gjort tillbringade jag nån timme framför Wii-spelet och sen framför datorn en stund. Dagen har bara segat sig fram. Snackade i närmare en timme med en av världens bästa människor.
Eftersom jag behövde göra någonting och inte kom på något bättre gjorde jag något jag verkligen gillar.. jag bakade lite till ;) Jag grävde runt bland alla prylar i köket och kom fram till att det var längesedan jag gjorde cupcakes. Minicupcakes är om du frågar mig trevligare. Jag gjorde dem ganska basic med lite citron-touche och rosa frosting.
I morgon är ännu en ledig dag. Det enda jag vet är att jag ska tvätta på morgonkvisten.
*****************************************************************************************************
Minicupcakes
1st ägg
1 1/4 dl socker
1 tsk vaniljsocker
30 g smält smör
1 nypa salt
3/4 tsk bakpulver
1/4 dl mjölk
1 1/4 dl mjöl
skalet av ½ citron
Vispa ägg, socker och vaniljsocker vitt och pösigt.
Rör ner övriga ingredienser.
Fyll små muffinformar till 2/3. (TIPS! Ha dubbla formar så blir de stadigare)
Grädda i 175 grader i 10-15 min.
50 g philadelphiaost
30 g rumstempererat smör
1 ½ dl florsocker
citronsaft
vispa alla ingredienser.
färgsätt med några droppar karamellfärg.
Stryk glasyren på de svalnade cupcakesen.
Dekorera med valfritt strössel.
***************************************************************************************************
♥Dalkullan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0