Dec. 07, 2012

På T-banan mot jobbet. Ja hör och häpna! Jag hade tur idag igen och kom med ett tåg. Men oj vilket kaos vi hade här i förrgår. Snö som yrde, tåg som aldrig kom och bilar som körde fast. Givetvis var det den dagen jag behövde flänga runt hela stan. Först till Rotebro för att baka för en intervju med en tidning. Ut dit var tunnelbanan drygt en timme försenad. Vilket innebar att vi var sena igång, altså sena iväg. Efter intervjun skulle jag fortast möjligt ta mig tillbax till jobbet(!) ha! Lycka till!
Som tur var fick jag lift med journalisten och fotografen så jag var på väg åtminstone. Sakta men (o)säkert. Ingen sikt, snö och halt på vägen. Nära att köra fast några gånger bara.
När jag till sist var framme på jobbet var klockan 2. Jag var frusen och blöt om fötterna. (Mina stövlar gick sönder).

Jag har hört om att det ska vara kaos i huvudstaden när snön kommer... Men jag hade aldrig trott det skulle vara såhär!

När jag sen samma eftermiddag/kväll stog där på jobbet berättade de på radion att det var polisjakt i Vårberg! De jagade ett gäng rånare som misstänktes vara beväpnade.. Tur att både jag och min käre lägenhetskamrat jobbade över. Då slapp vi komma hem mitt i dramat. Fick höra senare att de lyckats fånga 4 misstänkta.

En spännande dag. Minst sagt.

Nu ska jag jobba veckans sista pass och sen får jag helg :)
Hade så gärna haft mina skidor här då så jag kunnat dra en repa.. Hoppas få åka i jul.

<3 dalkullan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0