Rastlös semester

Jag har svårt för det här med semester... Natten till lördag jobbade jag mitt sista pass innan semstern. Då åkte jag direkt till Kim på hans jobb och åt en dundergod chokladglass till frukost. Väntade medan han jobbade färdigt för dagen innan vi åkte mot Köping/Kolsva för att jag skulle få låna hans bil och fara hemåt Dalarna. Jag får en liten beskrivning i hur jag tar mig ur den stora metropolen Kolsva och så kör jag. I Ludvika är jag nära att somna bakom ratten och stannar därför och köper banan, godis och läsk. Skruvar upp volymen på musiken och kör vidare. Tar mig hem och kan pusta ut efter ett dygn i vaket tillstånd.. Fortsätter eftermiddagen/kvällen med att hjälpa till inför söndagens löpartävling och åker lite snabbt på släktträff i Skamhed. 
Söndagen rullar igång med dunder och brak. Vi ställer i ordning gården för tävling och hela släkten hjälper till. Vid 10 tiden är gården full av löparentusiaster. Vi har 167 startande i år. En intensiv dag. När alla sprungit, fått pris och åkt hem sätter efterarbetet igång. disk, städ, plock och nedmontering. Framåt sen eftermiddag är vi klara och sätter oss och pustar ut.
Vad händer då?! Jo rastlösheten slår till direkt. Fem minuter lugn och ro och jag kryper på väggarna. Jag snor mammas hoj och trampar ett varv runt hängbron (9km) En skön tur men alltför kort. Fortsätter känna rastlöshet.
I serveringen hade vi under tävlingen chokladbollar som i tidigt skede tog slut. Hela familjen gick och suckade och önskade att det blivit några över. Jag funderade inte särskilt lång stund innan jag gjorde slag i saken och gjorde en omgång nya. Smarrigt!
 
Sedan söndag kväll har jag sedan hunnit: En raggarrunda med mor och syster i TT:n upp på byn och till Vansbro, bakat en tårta, tränat löpning, fikat med mormor och morfar, varit ute och gått, åkt till Borlänge, bakat en drömrulltårta, shoppat, kollat på OS, plockat blåbär, varit på loppis, bakat 3 sorters småkakor, gjort en rödvinbärskaka, grävt potatis och solat. 
Nu sitter jag i min säng och ja känner mig alltjämt rastlös. Hur gör man för att slappna av?! 
Jag känner hela tiden hur EM ligger i bakhuvudet och gnager. Om 16 dagar får jag äntligen veta om jag får tävla eller inte. Blir nervös bara av tanken. Tänk om?! Tänk om inte?! Hur gör jag då? Eller annars?
 
Nu ska jag dela med mig av ett smarrigt recept på kolakakor.
 
Kolakakor
100g rumsvarmt smör
1 dl socker
1 msk vaniljsocker
1 msk sirap
1 tsk bakpulver
2 ½ dl vetemjöl
 
Rör ihop alla ingredienser till en smidig deg. 
(Kan underlätta om du knådar den lite på bordet.)
Dela degen i 2 lika stora bitar och rulla dem lika långa som plåten.
Lägg på plåt med papper, tryck till lite lätt.
Baka i 175 grader i 7-8 min.
Ta ut ur ugnen och dela direkt i sneda bitar (ca 2 cm)
 
 
 
Nu ska min rastlösa själ ut och cykla igen :D En fin kväll
 
 
♥Dalkullan

Kommentarer
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Jag blir också lätt rastlös minst sagt! Då är det tur att jag har en bakblogg att fixa med ;)

2012-08-01 @ 22:32:39
URL: http://bakasockerfritt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0