I'm in!!!

tamtam tam taaam! Jag blev uttagen att tillsammans med Susanna representera Sverige i EM unga bagare!!
 
Vilken lättnad att få veta att man får tävla. Att ständigt gå och undra hur det ska bli gör det svårt att motivera sig till träning. Men nu vet vi och i och med det vet jag oxå att denna hösten kommer bli fullspäckad. Jobb och träning. Mycket mer kommer inte bli av ;) Har fått inbjudan till Danmark på träningsläger med Danska & Finska EM-lagen. Redan nu vid månadsskiftet. Direkt efter det blir det 2 träningsdagar i Malmö. 
 
Här om dagen när det slog mig vad detta innebär (Jag ska tävla i bakning i Frankrike mot massa duktiga unga bagare!!!) började fjärilarna fladdra i magen ;) Det är en dröm som går i uppfyllelse. 
 
Sen i torsdags när jag fick beskedet om EM-platsen har jag hunnit med Picknick med min bästa kompis, DN-Galan, firat mamma med middag i stan, shopping med familjen, hejat på lillebror som sprang sig till en 2:a plats i DN-Galan Youth och själv sprungit midnattsloppet. 
 
Midnattsloppet, vilken häftig upplevelse! 30 000 löpare iförda likadana blå t-shirtar samlas vid Zinkensdamm för att springa 1 mil. Jag fick en start av Kåkå (sponsor av Juniorbagarlandslaget) i våras och anmälde mig. Har väl inte tränat supermycket inför detta och målet var att komma i mål... & helst under timmen. Startade 22:35 lördag kväll och 55 min senare kom jag i mål. Utefter hela banan kryllade det av folk. Folk som hejade, folk som sprang och folk som spelade musik. Det var en klibbigt varm mil att springa och lite väl trångt. Men vilken stämning! När jag kommit i mål mötte jag upp mamma och Lovisa som åkte hem direkt. Sen hittade jag pappa och Emil som väntade in mig :) 
Pappa & Lovisa sprang oxå fast hade kommit i mål innan jag fick starta.. De sprang på 37 respektive 48 min.
Jag, Pappa & Emil gick till Kåkås tält där jag hade lämnat mitt ombyte och där vi fick dricka och macka. Minglade en stund och sen skulle vi oxå dra oss hemåt. Medan vi var vid Kåkå hann klockan bli över midnatt och min 20-årsdag började! Först med att gratta blev min käre sambo och bästa vän Kim. Han mötte upp oss vid Zinkens IP och jag fick en bamsekram :D 
Eftersom det kryllade av folk vid tunnelbanan bestämde vi oss för att gå till Hornstull. Jag började få superont i högerknät och haltade. Fick direkt höra att vid 20 börjar det gå utför.. för vissa fortare än andra! Ha ha ha.. (med sådana vänner behöver man inga fiender..)
 
Söndag morgon fick jag frukost på säng, hängde sen en stund i soffan med lillebror och Kim innan resten av familjen kom och sjöng ;) Då packade jag ihop mig och sen for vi hemåt Dalarna. Jag har en sista veckas semester innan hösten drar igång. 
 
Nu ska jag ut å gå. Försöka ordna mig en massagetid och sedan kanske baka lite ;) Ikväll är det obligatoriska måndagsträningen.. Löpning i Snöån denna veckan :D
 
 
 
♥Dalkullan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0