Det finns alltid plats...

Vilken fin vårdag det varit idag! Inte en enda snöflinga på hela dagen. Sol och blå himmel utanför bageriets stora fönster. Ja om man tänker på baksidan altså.. För på framsidan kom det en stor lastbil med kran och dumpade en stor container mitt framför bageriet. Sen kom en ny lastbil och ställde ett "hus" ovanpå (en barack.. faluröd). De ska bygga och greja i källaren i huset och tyckte visst det var lämpligt att ställa sitt "högkvarter'' mitt framför våra skyltfönster. Inte för att det påverkar min utsikt nämnvärt men våra kunder?! Mattias som dessutom kom med alla bord och stolar till uteserveringen idag.
I morgon är en av årets största dagar på bageriet. Första bagaren går in om 40 min. Heja Fredrik!! Vi ska se till att hela Östermalm får sitt brödbehov stillat inför påskens alla middagar. Sen alla fakturakunder runt om i stan.. Mycket bröd blir det. Å bullar. Å godsaker. Sånna dagar är det extra roligt att vara bagare :D
Idag var det massor med förberedelser och innan jag gick hem för dagen skulle jag få in alla degbackar, kalljästa bröd och brownies i kylarna... En utmaning vill jag lova! Vi har ett ordspråk som heter "Det finns alltid plats på kylen" Än har jag aldrig misslyckats. Men idag såg det mörkt ut... Sen gjorde jag en omkastning, byggde ett livsfarligt torn ovanpå Manhattanformarna i Rasken och hade i slutändan plats över?!?! Övervägde att bara för sakens skull lägga de två sista bröden på varsinna brickor, men nöjde mig med en ;)
På väg hem sprang jag och Sandra in på fältöversten och jag skulle ha en present till 18-åringen Lo. Efter en del om och men kom jag över det jag skulle ha och så skulle jag fort iväg till ett Clas Ohlsson.. Behövde nya hjul till min resväska. Det behöver jag än.. de finns bara i butik i Insjön annars måste man beställa. Typiskt när jag behöver hjulen i morgon när jag ska ta mig runt i Stockholm innan jag ska upp till Dalarna och nästan till Centrallagret :/ Jag får försöka packa i min bag istället och tackar för att det är påsk och vår i luften och inte behövs fullt så tjocka kläder som för nån månad sedan.
Har fått mail idag från tidningen som intervjuade här om dagen.. Det var artikeln som jag fick korrekturläsa. Kul :) Igår fotograferades jag och på tisdag kommer tidningen ut.
Nu måste jag gå och stuva ner vad som kan tänkas behövas under en långhelg hemma i Dalarna. Givetvis måste jag dock lämna plats för en rejäl laddning bröd. Men som i kylarna på jobbet.. "det finns alltid plats.."
Svenska Lyxorkestern – Hemlängtan (Gånglåt Från Sälen)
♥Dalkullan

Kommentarer
Postat av: Emma säther

Välkommen hem till Järna och glad påsk på dig, du är grymt duktig. Varenda gång jag kikar in på bloggen blir jag sugen på att äta av dinosaurien i choklad. ;) ,

2012-04-04 @ 22:10:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0