Inbrott...

-Stefan, vart har du ställt kassaskåpet nu?
-Driver du med mig?!?!!
Ja igår fick vi en minstsagt otrevlig överraskning. Någon/några hade promenerat in i bageriet någon gång under helgen och hämtat vårat rejält tunga kassaskåp. Det förklarade den oordning som rådde när vi kom in. Trasiga mjölsäckar staplade framför en dörr, vagnar på konstiga ställen och nerplockade hyllor. Kenneth som kom in först trodde vi gjort nåt i lördags, Stefan som var andre bagare trodde lika. Jag kom in som 3:e bagare och visste att det inte sett ut så i lördags. Jag trodde de haft en jobbig natt och att det var därför allt var i oordning.
Vi ringde polisen gick på tå och fick inte peta på sakerna runt där det hänt för att inte förstöra eventuella spår.
Kan säga att det är en märklig förvirring som uppstår när man får den överraskningen klockan 6  måndag morgon.
Jag blir lite darr när jag tänker på alla de timmar jag spenderat i bageriet ensam kvällar, nätter och helger de senaste månaderna. Vad hade hänt om de kommit då? Hade de vänt utanför? Hade de gått in och trott att det var tomt så vi skrämt varandra? Hade de gjort mig illa? Vad hade jag gjort?
Nej fy! Ingen rolig tanke.
Polisen hade dock hittat kassaskåpet, uppklippt ute på djurgården och vi fick det tillbaka.
Efter morgonens överraskning blev gårdagen lite rörig. Man visste liksom inte hur man skulle tackla det hela.
Efter jobbet gick jag ner till strandvägen och gick längs med vattnet på kajen en bit. Hörde från bästa Johanna som ville ses, hoppade på första bästa spårvagn in mot stan, ner i tunnelbanan och iväg mot Söder. Väl framme hos J satt vi och snackade en stund innan vi bestämde oss för att ta vara på det fantastiska vårvädret och gick för en promenad. Det blev ungefär 2 timmar. Massa prat och trevligt. Vi bestämde att vi skulle sätta oss någonstans och fika, men det slutade med att vi köpte några praliner var på chokladfabriken och sedan gick och åt mat på Vapiano i Gamla Stan istället. En bra eftermiddag med en god vän!
Idag har jag jobbat på med de goa gossarna på jobbet. Man har aldrig tråkigt i Wictor, Roger och Fredriks sällskap! Det sjungs, dansas och skojas mest hela tiden. Efter jobbet blev det ännu en promenad längs nybroviken. Skönt i det fina vädret. Gick genom Kungsträdgården och snart snart spricker alla vackra rosa knopparna. Då ska jag dit med kameran i högsta hugg :)
Nu sitter jag med en matlåda och gör mitt bästa med att tugga i mig den. Jag har visdomständer som bråkar så att gapa, det gör ont. Att tugga-dito. Käken protesterar och det sprider sig upp som huvudvärk. Blir det inte bättre snart får jag lov att kolla upp det.
Målet är ingenting - vägen är allt
Fun. – We Are Young - feat. Janelle Monáe
♥Dalkullan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0