Påsken 2012 & recept på cupcakes

Har landat hemma i Sockholm igen efter en långhelg hemma hemma i Järna. Beklagar den obefintliga uppdateringen men har inte öppnat datorn på en vecka.
Helgen bjöd på en hel del trevligheter. Rullskidor, promenader, vänner, sällskapsspel, kortspel, turne i alla favoritbutiker runt om i kommun, fika, påskmiddag hos faster, bakning, rådjursspaning i mörkret, bäversafari, 18-års kalas, "sovmorgon" & familjemys.
Eftersom en bild säger mer än 1000 ord får ett gäng bilder visa min påskhelg istället för att jag ska knacka ner det i tangentbordet. Sen avslutar jag det hela med ett recept!
Jobbet på skärtorsdagen.

Praliner & minibiskvier :P

Bävern beräknade fel och försöker pånytt.. lär inte bli bättre för det stackarn!

Kussefin & jag har en hel del att ta igen <3

Far & Mor i väntan på vassego'!

Hon spanar bara på en fågel som kansk frusit fast i älven... så var inte fallet. En stund senare hade den vänt sig om.

Lite lek med kameran..


Systrar <3

Äggmålning med kusiner :)

Konstnären Anders in action!

Ägg är gott!

Jag och syrran spelade spel med småkusinerna A & E.. Storstryk fick vi!

Oskar hittade en gitarr.

Alias är ett spännande spel med massa skratt och tokerier!

Klockan är 23, det är kolsvart ute och jag & mina lika tossiga syskon går rakt ner i skogen.. vi letar oss fram på en liten stig ut på en åker och där smyger vi närmre och närmre rådjuren. Vi är konstiga det är vi.. men roligt hade vi!

Vi såg en gigantisk orange måne men den ville inte fastna så jättebra på bild..

Miiinicupcakes!

Till syrrans 18-års paartaj!

några cupcakes... 2 citronmarängpajer...

..& kanelbullar!

SM-frallor. Slurp sa det så var de slut!

Kvällspromenad på påskdagen.. i bild 3 st bävrar...
Tackar alla inblandade för en fin helg!
Lovade att bjussa på ett recept. Det får bli cupcakes!
**************************************************************************************************
Cupcakes
3st ägg
1 ½ dl socker
1 msk vaniljsocker
75 g smält smör
3/4 dl mjölk
2½ dl mjöl
1 tsk bakpulver
1 nypa salt
saft & skal av 1 st citron.
ev. chokladbitar
Vispa ägg, socker & vaniljsocker vitt och luftigt.
Rör ner smör & mjölk.
Vänd ner resten av ingredienserna.
Spritsa i muffinsformar.
Grädda i 175 grader 8-20  min beroende på storlek på formen.
Låt svalna.
Tips!!! Har du en muffinsplåt i rätt storlek? Använd den! Annars använd helst dubbla formar så viker de inte ner sig och flyter ut.
200 g philadelphia
60 g mjukt smör
5 dl florsocker
3 tsk vaniljsocker
litet pressad citron
Vispa alla ingredienser till en fluffig frosting.
Vill du ha chokladfrosting? Smält choklad och vispa ner.
Färg? Några droppar valfri karamellfärg ger extra färg åt den annars vita frostingen.
Spritsa frostingen på toppen av dina avsvalnade cupcakes.
Dekorera med godis, strössel eller annat dekorativt & helst ätbart.
Halva nöjet ligger i exponeringen & fotograferingen!
**********************************************************************************************
Hoppas ni hade en lika fin påsk som jag!
♥Dalkullan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0