Nya tag!

Nu törs jag lova er nya tag! Idag införskaffade jag (äntligen) en ny dator :D
En ny pigg dator där ett inlägg kan skrivas utan omstart av dator flertalet gånger undertiden...
I helgen har jag haft familjen på besök, sista helgen i september innebär Lidingöloppet och det innebär att Stockholm is the place to be för min familj ;) Mamma och Lillebror dök upp redan i torsdags kväll precis innan jag skulle åka till jobbet. Jag mötte dem vid tunnelbanan, gick hem, borstade tänderna tog mina grejer och åkte till jobbet. De gick och sov och när jag slutade för natten kom de till bageriet och vi åt frukost.
En promenad till Djurgården och Rosendal, intensiv jakt på fiskebutiker i Gamla Stan och på Hornsgatan tog slut på mina krafter och jag tog med mig lillebror och åkte hem och skulle försöka sova.. 15:00 halvsov, mamma kom hem, pappa och syster dök upp.
Jag halvsov fortfarande medans de åt lite mellanmål och sedan drog till Heron City för att se på Bio och hålla sig undan så jag skulle få sova ifred. När de kom hem 22:15 vaknade jag och gick upp för att göra mig i ordning för att jobba. åt ett ägg, en halv kardemummabulle och två skedar glass till frukost.
Lördagen började i och med detta och det blev en lååååång dag:
Jobb till 8
Direkt ut till Lidingö och hejade på syster
In till Stan, åt lunch och shoppade lite.
Hem, skulle sova en timme, kunde inte...
Åkte till Gammelmoster, åt mat, efterrätt, vek näckrosor av servetter
Tremänningar dök upp, fikade, snackade och försökte hålla mig vaken... inne på typ 22 timmar vaken.
Åkte hem, nickade till flera gånger i bilen.
efter prick 24 timmar i vaket tillstånd lade jag mig i sängen och somnade bums!
Kan tala om att min kropp definitivt INTE mår bra av att vara igång på det viset.. Hade så ont i hela kroppen att jag bara ville gråta, jag såg bokstavligen i kors och frös så jag skakade.
Idag har vi varit ute på Lidingö och Lillebror har tävlat. Superduktig som han är kammade han hem en 14:e plats efter en grym spurt!
(ojojoj nu har min fot somnat.. kanske suttit på den liten aning för länge.)
efter loppet drog vi ett varv i sportmässan, köpte en tröja och ett par träningsstrumpor. Pappa mötte som vanligt diverse gamla löparkompisar och typ sponsorer så det gick i maklig fart genom mässan ;)
Väl fördiga med allt vad Lidingölopp heter (för i år) packade vi in oss i bilen och åkte till Heron City och Media Markt. Kunde konstatera att det här med att hitta en ny dator är superenkelt... INTE!
Var den inte för dyr så var den för stor, för liten eller för simpel... efter många om och men och ett skadat lillfinger slog jag iallafall till. Med risk för att den är "för avancerad mot vad jag behöver" köpte jag en lagom stor och lite fräsigare.
Därpå bjöd jag familjen på mat och sen släppte de av mig hemma och körde mot Dalarna :D
Nu sitter jag och lär mig hur denna apparaten funkar.
Jag kan meddela att jag har flera recept som i dagarna kommer landa här i bloggen. I morgon är jag dessutom ledig så då kommer jag kanske (förmodligen) experimentera i köket!
I och med dessa nya tag, vill jag gärna att ni talar om om det är något särskilt ni vill att jag tar upp.. Det är bara att lämna en kommentar, skriva på Facebook, eller maila. Jag ska försöka uppfylla alla eventuella önskemål!
// Dalkullan

Kommentarer
Postat av: Mostääär

Lite surdegs-bloggning :)

2011-09-25 @ 19:33:14
Postat av: Ellen

Glöm inte bort att vila lite och äta ordentligt nu när du är ledig också! puss på dig! <3

Btw ska du och de andra sthlmarna gå på chokladfestivalen? vilken dag isf?? Puss

2011-09-25 @ 22:48:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0