Long time no see

Jag måste börja med att be om ursäkt för det låånga uppehållet! Jag har inte haft tid/ork till blogginlägg. Är förvånad att det faktiskt finns några av er som ihärdigt besökt bloggen i väntan på inlägg. Tack, det måste hur som helst betyda att jag lyckas på något vis med bloggen ;)


Det har hunnit hända ganska mycket sen sist. En snabb summering:

~Jag har avslutat mitt arbete på Dessert & Choklad Stockholm. Skönt! inget mer gratisarbete.. inga fler omänskliga arbetsförhållanden.

~Jag har parallelt med arbetet på D&CS tillverkat näckrosor i sockerpasta till bröllopstårtan.

~Planerat och tillverkat en bröllopstårta för 75 pers (berättar om den cirkusen i ett inlägg längre fram)

~Fyllt 19 år. Firade med att jobba 10 timmar och sedan däcka i sängen med snabbmakaroner och köttbullar ;)

~Agerat inspiratör/föreläsare på Hushagsgymnasiet i Borlänge (min gamla skola) pratade för 3 grupper 30 min vardera.

~plockat diverse svamp, lingon, nypon, äpplen & päron

~införskaffat en ny telefon iPhone 4, vit

~Flyttat från stugan & Kim i Tyresö till en lägenhet i Vårberg

~Börjat mitt nya jobb på Valhallabageriet. Nattskift nu i 3 veckor :D

~Besökt Skansen

Lite annat därtill men typ så i stora drag.
Bloggen har dock inte varit bortglömd, jag har i huvudet planerat vissa inlägg och det första handlar om äppelkompott!






Som jag nämde ovan har jag börjat på nytt Jobb. Det är som bagare på Valhallabageriet, Valhallavägen (Gränsen mellan Östermalm & Gärdet i Stockholm, precis vid Fältöversten). Nu till en början kommer jag arbeta nattskiftet 3 veckor, det innebär att jag börjar 01:00 och slutar mellan 8-9 nån gång.
Gjorde 3:e arbetsdagen idag och har börjat komma in i rutinerna. Hittar något så när och börjar få kläm på sortimentet. Mestadels surdegsbröd men även bullar, croissanger, kakor och bitar tillverkas. Allt! (utom Cross) bakas i stenugn. Här kommer jag lära mig massor, få inspiration och tips! Ser fram emot fortsättningen :D 
Att jag dessutom kommer ha ett liv utanför jobbet är det stora plusset!! gjorde en kakdeg när jag kom hem idag t.ex!

Jag kan lova att från och med nu kommer bloggen uppdateras mer regelbundet!


I morgon börjar Sveriges Bagerimässa. 4 dagar på Kistamässan, en mässa för branchfolk. Jag kommer besöka mässan och försöka dela mina intryck med er här i bloggen. I morgon ska jag i huvudsak dit för att träffa 2 av juniorlandslagets bagare.. Therese & Madde. De kommer träna inför EM-Ungabagare som går av stapeln om en vecka!! Önskar jag kunde följa till Tyskland och heja på dem, men jag jobbar. Ni får hjälpa mig hålla tummarna för dem :D

Nu avrundar jag detta inlägg

~
Det högsta är inte att aldrig falla
utan att resa sig efter varje fall.
~

//Dalkullan










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0