Överraskning och Farsdag!

Nu har en helg passerat igen. Vad jag har gjort? Började med att jobba natten till lördag sedan överraskade jag familjen med att helt plötsligt dyka upp hemma ;)
Bestämde mig på fredagskvällen att jag skulle åka hem och överraska eftersom det är Fars dag och allt.
Bokade en sista minutenbiljett till 09:45 lördag morgon. Förvarnade syrran om att jag skulle dyka upp och bad henne möta mig vid rälsbussen.
08:50 gick jag från jobbet igår  och tog tunnelbanan till T-centralen. Sprang upp till hötorget och inhandlade en bukett till Far och sedan gick jag till Centralen.. Väl inne på Pressbyrån, där jag skulle köpa lite matsäck, ringde Brorsan hemifrån... "kommer du hem idag Linn?!?!" ""Näää tyvärr Emil det blir för jobbigt i och med att jag jobbade i natt.."" "Synd"  Haha om han bara visste.. Jag hoppades att samtalet skulle vara slut där innan något skulle avslöja vart jag befann mig och innan det var dags för tåget att gå. Men! som vanligt måste hela familjen få ställa samma frågor så Emil skickade över luren till pappa.. Jag fick dra samma lögner igen om hur trött jag var och att jag bara skulle åka HEM och sova.. Vilket egentligen var sant.. Jag åkte Hem Hem och jag sov faktiskt lite på tåget :P
Tåget höll tiden och 12:05 kom jag fram till Borlänge, in och köpte en sallad (Tack Malin! Supergod!!). På rälsbussen mötte jag en gammal klasskompis :) Vi åt vår mat och snackade en stund sedan sov vi ikapp :P
Lovisa mötte sedan mig och vi gick till Erikshjälpen för att köpa en lämplig outfit till kvällens 50-tals Disco.
En fin promenad genom dimman hem och sedan var det dags för första överraskningen! Jag kröp utmed väggen under köksfönstret innanför vilket pappa satt... klumpig som jag var där i rabatten lyckades jag skrapa utmed hela väggen, oops! När jag kom in tog jag buketten och gick in i köket "Grattis på fars dag!!" "Taack! Nämen va e de du?! Haha det ante mig" (Alltid lika skoj med överraskningar)
Lillebror stod ute i ladan och pysslade med en egengjord kniv, jag går in och Heej brorsan! Men hallå! du skulle inte komma hem! små surt kommer han fram och man får en kram och världens leende.
Mamma var i Snöån på sportprylsbytardag, Lo och jag tog bilen dit för att hämta henne ;) Mamma var nog den som blev mest paff fast hon samtidigt var den enda som faktiskt trodde jag ev. skulle dyka upp.
Eftermiddagen ägnades åt förberedelser för kvällen och fika :D På kvällen var det Disco!
Idag Uppvaktade vi pappa med frukost på sängen och sedan efter en stunds wii-spelande åkte vi till Morfar. Grattis på fars dag!!
Nu har jag hamnat i Borlänge hos moster och Micke och ska sova här inatt innan jag drar hem till huvudstaden och jobbet i morgon bitti :)
.
Nu är det mat :P
♥Dalkullan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0