11-11-26

Hej hallå STOPP! vart har tiden tagit vägen?! I morgon är det 1:a advent.. det var så nyss mars.
Det var nyss vi samlades på baksidan vid kyrkan och lade grunden till sommarens bränna och pluggade till gesällbrevsteorin. Det där med pluggande kanske inte blev så mycket av med... MEN! På fredag ska vi trots det motta våra Gesällbrev. 16 st Bagare och konditor gesäller.
För 5 månader sedan skiljdes vi åt. Ett tårfyllt farväl och sen tog vi alla vårt pick och pack och for iväg från Skåne till respektive jobb. Några av alla dessa underbara människor har jag träffat någon enstaka gång sen dess, endel flera och en var min Sambo under sommaren övriga har jag enbart haft kontakt med på Facebook.
Jag är för tillfället oerhört kluven. En del av mig vill bara tillbax, inte bara för en helg utan ett år till. Vara i skolan 7 dagar i veckan och baka. Festa vid kyrkan på helgerna och bara umgås med de människor som kommit att stärka mitt självförtroende och gjort mig till den jag är. En annan del av mig vill bara fortsätta framåt. Utforska världen genom mitt fantastiska yrke. Jag är nog för feg fortfarande för att fullt ut släppa taget och hoppa ut i framtiden...
Det är som min dröm om att flyga(hoppa?) fallskärm... jag vill så oerhört gärna men jag har ingen aning om jag skulle våga ta steget ut.
Det är på gott och ont mitt liv bara består av bakning.. Vad arbetar jag med? Bagare.. Vad gör jag på fritiden? bakar.. Vilka är mina vänner?Bagare
Jag får förvisso göra det jag älskar men vad missar jag? Nä helt ärligt.. Missar jag något är det nog värt det!
För annars tvivlar jag på att jag skulle ta mig ur sängen 22:00 för att åka och jobba för att i samma sekund jag går från jobbet ta mig till ett närliggande bageri för att spana in sortimentet och sedan genast planera för vad jag ska baka när jag kommer hem. (idag har det blivit ischoklad, fudge & hallonkola).
Men åter till framtiden... det lät lite tokigt må jag säga.. åter? jaja det jag vet om framtiden är följande:
Måndag-Torsdag Nattjobb.
Torsdag-Söndag Skåne <3
Måndag-Fredag Nattjobb
sedan eftermiddagsskift fram till Jul.
I januari ska det renoveras på jobbet och ungefär så långt vet jag..
En underbar vän sa till mig idag att man ska se framåt och inte bakåt.. det tänker jag göra och då ser jag att nu är det dags för en dusch och sedan en film innan jag ska sova.
Sen som ett bevis på det jag sa om att mitt liv handlar om enbart en sak... i morgon ska jag på Stockholms bagare och konditorers adventsmys/bagarmöte. träffa likasinnade. Det blir skoj :D
Ha det bäst och kolla in igen i morgon så får du ett recept på fudge som är tokenkel och lika god.
Miley Cyrus – The Climb Lyssna noga på texten.. sammanfattar nog rätt bra.
♥Dalkullan

Kommentarer
Postat av: ROBIN HOOD

vaa? är de första advent imorn O:

2011-11-26 @ 19:31:58
URL: http://robinhoods.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0