utmaning

Idag och i morgon är jag ledig, varför jag förflyttat mig från min skärgårdsö, Sandhamn in till stugan i Tyresö. Jag behöver miljöombyte och en paus. Helst en ordentlig semester. Men det får vi se när det kan bli aktuellt.
Nåväl idag är jag åtminstone ledig och får ta sovmorgon, jag sov gott till halv 5 idag igen och eftersom jag började 3 igår är det ju sovmorgon för mig… Allt är ju relativt. Jag hade gärna sovit längre men det går inte. Jag bör nu ta tag i vissa delar av mitt liv och försöka vända denna skutan på rätt köl igen men jag hittar inte riktigt krafterna till det. Jag bloggar lite istället, sen ska jag nog gå en sväng och sen när övriga semesterlediga Sverige vaknat ska jag försöka prata med mamma och pappa… Jag behöver deras stöd. 

Dagens inlägg ska nu handla om något nytt jag hittat och tänker prova.

När jag surfade runt lite på olika bakbloggar upptäckte jag att många ägnar sig åt något som de kallar ”Månadens sötsak”. Det är en utmaning från http://sotasaker.com/  som går ut på att man utifrån ett tema ska ta fram en sötsak och blogga om den. Länka till sotasaker.com Och i slutet av månaden samlas alla i ett nytt på sotasaker.com . På så vis kan alla se alla inlägg samlade och inspireras av varandra.

Jag tycker det var en utmärkt idé och har bestämt mig för att hoppa på tåget..

 

Månadens tema är:  ROSA  och man har till månadens sista dag på sig. Jag tänkte att ni ska få vara med och rösta vilken rosa sötsak ni vill att jag bloggar om.

 

Det står mellan följande favoriter:

 

1.       Tranbärstryffel- var bidrag i en pralintävling på Hushagsgymnasiet.

2.       Smultroncheesecake cupcakes- ett experiment som slutade med succé.

3.       Rosa polkagrismaränger-en pysslig sommarlovsdag när jag gjorde skåprensning

4.       Raspberry Cream Cheese Coffe Cake- Ett recept jag hittade och provade under min vistelse i Kanada

 

Rösta genom att kommentera med siffran på det bidrag du tycker.

 

De övriga kan nog tänkas komma med längre fram de också… men kan inget lova så vill du se din favorit? RÖSTA!

 

Jag kan idag också avslöja att jag har fått ett ärofyllt uppdrag… en beställning som ger mig fria händer och kräver en hel del planering. Precis vad jag behöver. Jag avslöjar mer när jag kommit någon vart men slutfinishen får ni ta del av när uppdraget är slutfört… då kommer bilder, recept och kommentarer. Nyfikna?!?! Hihi det kan ni vara ;)


 

fick en bild från en hjortronmyr från mamma igår.. kom därför att tänka på denna tårtan: Hjortronmousse :P
Tyvärr kan jag inte dela med mig av recepetet.. eftersom det finns i en anteckningsbok eller liknande hemma hemma hos mor & far.  


Ha en bra dag!!


Kommentarer
Postat av: Cathrin

Jag röstar på nr 2 :)MUMS

2011-07-12 @ 19:43:39
Postat av: Sanne

Checka in min blogg :)



http://wronginalltherightways.blogg.se

2011-07-12 @ 20:28:20
URL: http://wronginalltherightways.blogg.se/
Postat av: sanna ;D

1 tror ja ;D !

2011-07-12 @ 20:30:07
URL: http://handlingar.blogg.se/
Postat av: Helena

Nr 1 Tranbärstryffel! Definitivt bäst!

2011-07-13 @ 11:35:05
Postat av: Laila Willman

En röst på nummer 2!

2011-07-13 @ 21:42:12
Postat av: eric

nr 1 ;)

2011-07-14 @ 11:58:00
Postat av: Linda

Jag röstar på nummer 1 :)

2011-07-14 @ 15:59:12
URL: http://lindai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0