Sovmorgon!

Idag fick jag sovmorgon till 04:00! Himla skönt måste jag säga…

Nu har jag bara en vecka kvar på denna skärgårdsö för denna gång, få se om det kanske blir några helger i höst. Men nu ska det bli skönt med en semester, om än en kort sådan. Jag ska åka hem hem till Dala-Järna och ”bara vara”. Vissa i min närhet anser att jag ska hålla mig ifrån bakning under den tiden och vila mig… Till dem säger jag bara FÖRSÖK STOPPA MIG!! I tanken har jag redan gjort en liten lista på saker jag vill prova medan jag är ledig och har tid och förhoppningsvis ork. Men naturligtvis ska jag göra annat också, träffa familj, släkt & vänner, fika på fårhuscafé, köra lite bil, fiska med lillebror, ta dagarna som de kommer, vara spontan och njuta av 2 lediga veckor!

 

Det enda spikade inplanerade under denna tiden är Emil & Oskars (bror & kusin) löpartävling, Lambôrsängslöpe’. Jag har sedan förra året (då jag inte kunde vara med) lovat att hålla i serveringen i år. Naturligtvis ska jag springa också, det ingår. Men dessutom ska jag sponsra med 2 kassar blandade bakverk. De kommer utlottas i motionsklasserna, en i dam & en i herr. Vill du delta eller ha mer info?? Följ denna länk  http://www.djik.se/skidor/​Inbjudan%20Lamborgs.pdf Där finns inbjudan.

Som stolt storasyster och kusin till dessa driftiga killar måste jag bara tala om att det är en löparfest utan dess like! Måste upplevas på plats!

 

Jag har tidigare nämnt att jag fått ett speciellt uppdrag till slutet av sommaren… avslöjar inte än vad det är men planen börjar ta form i mitt huvud och snart ska den bli en mood board att arbeta utifrån. Det jag kan avslöja just nu är att det kommer bli hur bra som helst i slutändan och att jag snart uppdaterar er på vissa små detaljer ;) Måndag Tisdag är jag ledig och då ska jag in till stan och fixa lite smågrejer. Apropå det så kommer mamma ner i morgon och vi ska sammanstråla inne i stan för vidare färd ut mot Tyresö. Måndagen kommer sedan innebära kvalitetstid och shopping med mamsen <3  

 

Det kommer bli underbart!

 

Vad skulle ni säga om att hänga med på en morgon i Sandhamnsbageriet? Tänkte jag skulle försöka hinna med att fota jobbet i morgon bitti… förmodligen inte allt men en del av det iaf. Så lägger jag upp det här på bloggen när jag åker in med båten & bussen i morgon.

 

Hörrni kom ihåg att det är temavecka från och med måndag! Temat ääärrrrrrrr: SMÅKAKOR!

 Tjuvstartar redan nu med ett litet kakrecept, så ni vet vad ni har att vänta :P

Det får bli BONDKAKOR ”Bondkakan är en mycket underskattad kaka”

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 

Bondkakor

 

100 g                   smör

75 g                     socker

15 g                     sirap (ljus)

175 g                   vetemjöl

25 g                     hackad mandel

2 g                       bakpulver

 

Rör smör, socker & sirap smidigt.

Rör ner mjöl och bakpulver.

Tillsätt sist mandel.

Rulla degen till en rulle med en femkronas diameter.

Låt vila i kyl.

Skär i skivor och lägg på plåt med papper.

Baka i 175 grader i 10-15 min.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 

Lycka till!

 

// Dalkullan

 ~Do not go where the path may lead
Go instead where there is no path and leave a trail~



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0