En lyckad dag

Gårdagen blev lyckad! Efter en lugn förmiddag framför datorn mötte jag Kim vid affären för införskaffande av lite proviant och sedan posta våra ansökningar till facket. Sedan åkte vi hem och tryckte i oss lite grillad kyckling med potatissallad och tzatsiki. Vi funderade en stund vad vi skulle hitta på, kändes inte så skoj att bara sitta och glo i stugan…  Vi kollade vilka som skulle vara med på Allsången, kollade Grönans öppettider och bestämde oss slutligen för GRÖNALUND!  Så Kim gick och sov några timmar och sedan drog vi till bussen, tunnelbanan och Djurgårdsfärjan (som vi tillslut kom fram till vart den gick ifrån..).
Efter inköp av biljetter och åkband gick vi glada i hågen in genom grindarna. Det första vi gjorde var att jag blev medlurad till den 25 minuter långa kön till INSANE!?!  En lång spänd väntan och så var vi framme.. vi fick en blå ”vagn” och satte oss vända ut mot vattnet, jag längst ut. Jag var skit skraj men vi for upp och vi for ner och plöttsligt var vi upp och ner och sen bakåt och runt och så var det slut lika hastigt som det började. Jag överlevde och det var nog den roligaste berg och dalbanan jag åkt någonsinn… vi hoppar ur springer ner och skrattar lite gott åt fotot där vi båda sitter med håret på ända och skrattar för allt vad vi är värda!

Vi drar vidare och åker i raskt tempo både Jetline och Vilda musen ”bara” en kvarts kö vardera. Vi går till Twister och upptäcker att det är 55 minuters kö där så vi bestämmer att göra något annat och gå tillbaka senare. Vi äter hamburgare, det kommer en regnskur. Det blir lite kallt av regnet men vi ränner vidare, åker Kvasten, spelar på chokladhjulet, flera gånger…. Ingen vinst Vi går till Twister igen och nu är kön reducerad och tar bara 25 min. Vi går in och där mötte vi systrarna Jansson från Vansbro! En viss väntan och så fick vi även åka den nya träbanan och den var grym den med. Hej vad det gick undan!!

Vi gick ett varv i Lustiga huset, käkade glass, kollade på spelningen vid lilla scen, spelade på fler chokladhjul, vann inte ett smack.

Nu börjar vi båda bli trötta men måste försöka fördriva tiden ett tag till, vi åker radiobilarna! Vi spelar på Fazers chokladhjul varsina brickor, jag på nummer 19.. och jag vinner!! 2 kg mjölkchoklad :P Äntligen! Kim blir lite avis och vi spelar på ett sista men vinner inte. Vi avslutar med en tur i Slänggungan, månen skiner och i Stockholms silhuetten lyser tusentals lampor. Det är iskallt, en lång tur och en underbar känsla! Efter den sista åkturen bestämmer vi oss för att gå in till stan.. för att fördriva lite tid, vi ska bara köpa kaffe och varm choklad först.. kaffe fick vi men min varma choklad gick inte att köpa någonstans för de hade stängt av maskinerna… jaja fanns inget annat att göra än att värma händerna lite på Kims kaffe och i övrigt gå sig varm. Framme vid Kungsträdgården går vi i alla fall in på Mc Donalds och jag får köpa mig en choklad… ääääntligen värme! Vi kollar upp kollektivtrafiks tider åt våra olika håll och 23:50 åker Kim mot Essingen och jobbet och jag mot Tyresö och sängen…

Ska jag sammanfatta kvällen kan jag bara säga att den blev otroligt skoj!

Skönt med ett avbrott från vardagens alla måsten och bara vara

 

Idag blir det att återgå till vardagen och åka ut till Skärgården igen i eftermiddag. Till natten är det jag som ska se till att allt funkar i bageriet och då ska jag förbereda med lite uppvägning redan ikväll innan jag lägger mig. Mata surdegar, koka skållningar, se till att gröterna är klara, göra blötläggningar, väga upp i säckar till alla degar. Men nu är det en strålande förmiddag och jag ska nog gå en promenad.

 

Jag vill bara påminna om gårdagens omröstning! Snälla rösta! Jag behöver er hjälp med att välja bakverk och just nu står det 1-1 mellan bidrag #1 och  #2

 

Tack för att du läser!

 

// Dalkullan


Kommentarer
Postat av: Cathrin

Det lät verkligen som en riktigt lyckad dag det där!

2011-07-13 @ 12:29:09
Postat av: ellen

så jäkla fränt att stöta ihop med någon man känner! :)

2011-07-15 @ 00:26:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0