Abstinensbesvär...

Nu är det dags att krypa till kojs för en bagare som ska igång 04....
Efter ett dopp i havet vid Dansberget, slutade med ett skärsår i foten för min del, gjorde jag pannkakor till mig och Kristina och till det hade vi nygjort äppelmos, hallon, grädde, kanelsocker, karemummasocker, egenplockade körsbär :P

Eftersom jag inte bakat sen tolvtiden fick jag abstinens och fingrarna kliade efter att få baka :P Fick lov att prova min idé om hallondrömmar.. Körde enligt receptet från igår.. tillsatte 10 g extra mjöl och lite tinade frysta hallon.
Smeten blev lilagrå.. rullade kulor... in i ugnen... vänta vänta... ut kommer halvplatta, blågrå mardrömmar.. efter att de svalnat en aning provsmakar jag och de var fantastiskt fula OCH fantastiskt goda! Mina slutsatser blir följande.. mer mjöl.. smaken bra och färgen usel, om man tillsätter karamellfärg (inte riktigt min melodi att "fuska" på det viset..) eller möjligen rödbeta.. kanske de ser lika goda ut som de är.. hmm får nog experimentera vidare med detta.

´Vi har slängt ihop Lemonpoppyseedcake oxå så det kommer finnas i butiken i morgon.. kom och prova! Frågar man riktigt snällt kan man få prova drömmarna oxå...

Nu ska vi bagare sova så vi orkar upp och förse ön och alla sommargäster med färska bullar, frallor och matbröd vid öppning 08:00!


God Natt allesammans!

// Dalkullan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0