Lugnet efter stormen

Det mytomspunna lugnet efter stormen har lagt sig över Valhallabageriet. Att det så fort kan vända, från hysteriskt mycket till nästan ingenting... Idag var första dagen efter jul och kunderna i butiken var få. Inne i bageriet kunde vi sänka tempot och jag har hunnit städa, jag torkade väggar, skurade stickugnen och plockade.
Efter jobbet fick jag med mig en cheesecake som var till övers.. vad gör jag då? Jag ringer min gamla hyresvärdinna Maria och åker sedan till hennes jobb med den. Det var bra länge sen vi sågs nu.
Nu har jag kommit hem och lagat mig mat. Stekt fläsk med löksås och potatis. Medan potatisen kokade tog jag en snabb dusch och har nu krupit ner i min onepiece.
I morgon ska jag försöka hinna baka focaccia och eventuellt även lite mellandagsrea. Men nu får jag nog lov att tacka för mig.
"Don´t tell me sky is the limit when there is footprints on the moon"
♥Dalkullan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0