You Havent Seen The Last Of Me

Min kropp har 3 lägen för tillfället.. on, off & standby.

On är den de timmar jag spenderar på jobbet och tiden efter jobbet. Det är nu jag är effektiv och pigg, om jag har tur.

Off är, ganska naturligt, tiden när jag sover. Ibland så djupt att inte ens 2 ställda larm kan väcka mig :/

Standby all övrig tid, jag ser förmodligen vaken ut... skenet kan bedra... Jag är mer zombie än mänsklig och allt jag ska göra tar oerhört med tid och energi i anspråk. Kan ibland kännas som att vada genom sirap.

Nu ska jag summera veckan som gått i siffror:

Antal jobbdagar: 7 st
Antal jobbtimmar: 69,5
Antal sovtimmar: 30
Antal besökta loppisar: 7
Antal timmar spenderade på buss/t-bana: 16
Antal läkarbesök: 1
Antal dagar kvar till födelsedag: 5
Antal utlästa böcker:1
Antal blogginlägg: 1 (och ett till nu)
Antal besökta konditorier/bagerier: 12
Timmar kvar av veckan: 7 & 10 min


Jag är otroligt lyckligt lottad att jag visste redan på lågstadiet vad jag ville bli och att jag genom alla år hållit fast vid drömmen och intresset. Jag lever för att baka och som tidigare nämt, jag blir tokig om jag inte får/kan baka på några dagar. MEN med det har jag inte sagt att jag lever för att jobba. Det finns gränser.
Att jobba obestämda tider, med noll chans att planera in annat utöver arbetet funkar inte i längden.

Framförhållning. Vissa vet helt enkelt inte vad det är...

Jag har sagt upp mig från mitt jobb och ska bara vara kvar några veckor nu.
Jag kommer inte klara att arbeta på det viset och när så ett annat jobb ramlade rakt i famnen på mig gjorde jag som kära gamla Åke alltid säger. Jag fångade den stekta sparven som flög förbi (med det menar han typ: ta chanserna du får serverade).
Även om inte just detta nya dykt upp hade jag gjort samma sak och hittat något annat. Jag har haft tur de senaste åren och aldrig varit arbetslös någon längre period. Jag har haft erbjudanden om sommarjobb en sommar i förväg de senaste 3 åren. Jag har för tillfället jobb på D&CS och så mycket jag vill på Världens myigaste bageri i Stockholms skärgård. Jag hade erbjudande om jobb på Nya Zealand.
 Från September kommer jag arbeta på Valhallabageriet i Stockholm. Ett bagarjobb där jag kommer göra stenugnsbakade surdegsbröd :D
Jag ser fram emot detta nya steg och ska dit och kika nu till veckan.

Baka baka baka baka I LOVE IT!!

Jag bör sätta mig och räkna lite på olika recept till projekt bröllopstårta, i morgon.
Jag bör sätta mig och göra blommor till samma projekt, i morgon.
Jag bör kolla mer noga på vad det skulle kosta att hyra en bil när jag ska hem och göra bröllopstårtan. Jag känner att den packning jag kommer dra på då kommer bli svår på buss/tåg..

Delar av packningslistan:
Kitchen Aid med 2 skålar och övriga tillbehör.
Sugarpaste blommor (ÖMTÅLIGT!! I klass med tunnt tunnt porslin eller glas)
5 tårtringar med tillhörande plastband.
Receptpärmar
Bagerikläder
Klackskorna jag ska svassa runt i på bröllopet
diverse ingredienser och verktyg.
Födelsedagspresenter till Mor, Far och Bror.
En del sommarkläder som ska vinterförvaras.

Måste kolla över det hela logistiskt men det kommer lösa sig :D



Nu ska jag ta en dusch och gå och lägga mig, i morgon kommer bli en låång dag och den börjar 01:00 när jag ska gå upp.





~
You Havent Seen The Last Of Me
~

 

// Dalkullan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0