Nu är det dags!

Månader blev till veckor som blev till dagar och nu är det bara timmar kvar innan jag åker till Frankrike! om 18 timmar är jag i luften. Som jag längtat. Sedan i maj har det varit hårdträning som intensifierades i Augusti då jag fick bekräftat att jag är en av Sveriges representanter. Många roliga, slitiga och lärorika timmar har tillbringats i bageriet. Bokstavligt talat blod, svett och tårar.
Temat på tävlingen är OS och det har jag försökt återspegla i hela mitt sortiment.. (mer eller mindre) framförallt i Skådebrödet.
Vet ni hur kul det ska bli?! Att få se hur alla andra tolkat temat, hur mycket tid andra lag lagt ner och hur man själv ligger till i jämförelse med övriga 19 av Europas bästa unga bagare. 
Hur kul det ska bli att äntligen få göra det man drömt om. Att få bevisa att man kan. Mest för sig själv. 
 
När jag gick i högstadiet hade vi en gång en uppgift i SO där vi skulle beskriva vart vi trodde vi skulle befinna oss i livet om 10 år.. Jag vet inte säkert hur det gått för övriga klasskompisar men jag är en god bit påväg och än har jag några år på mig att nå ända fram. 
 
Idag var jag och Susanna ut till Rotebro och packade ihop alla prylar och pinaler vi behöver ta med.. Fyllningar, dekoration, verktyg, mjöler och smör. Man kan lugnt säga att bakning är en materialsport. Min väska är packad med nära nog övervikt redan innan jag plockat ner "civila kläder". Tur man får ha handbagage! 
 
**Paus! Måste gå och ta en varm dusch innan jag fryser fast!***
 
Åter vid datorn, nyduschad och uppkrupen i soffan. Tänker nu ladda upp med kostymdrama i form av Downton Abbey. Samtidigt som jag ska fortsätta med lite småfix och greja.
 
♥Dalkullan 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0