Chokladiga cupcakes söker namn!

Igår var jag på massage i blå huset i Vansbro. Väldigt spända muskler i rygg, nacke, armar och axlar fick lära sig att det är ok att slappna av lite då och då.. Hela jag var en puckelpist av knutar. När hon tryckte bakom skulderbladen strålade det av smärta ut i lillfingret. Kunniga händer fick loss mycket av det skrot som satt där och igår kväll kändes det en väldig skillnad. Idag känner jag mig som jag åkt ett par vändor genom kavlingsmaskinen. På ett possitivt sätt, tror jag.
 
Idag åkte jag till Vansbro konditori (Håkanssons) för en smarrig frukost. Sen tvättade jag bilen som nu glänser! 
 
Innan jag for till Vansbro slängde jag ihop lite morgonfika till mamma och hennes kollegor. Hade cupcakes till övers från ett infall här om dagen. Choklad, choklad och choklad var genomgående tema. Självklart ska ni få receptet! 
Äkta smör och god choklad. Det kommer man långt på i de flesta lägen och i min hjärna snurrar många ideer på det temat. Däremot när det kommer till att namnge mina skapelser har jag noll fantasi. Jag ber er därför om hjälp.. Vad kan jag kalla dessa läckerbitar?!!
 
 
100g smör
2 ½ dl socker
100g mörk choklad (smält)
2 ägg
2 ½ dl mjöl
1 nypa salt
1 tsk bakpulver
½ dl mjölk 
 
Rör smör och socker pösigt
Rör ner den mörka chokladen
Tillsätt äggen ett i taget och rör ordentligt
Vänd ner övriga ingredienser. 
Spritsa eller klicka upp i små muffinsformar. 
(TIPS!! ställ formarna gärna i muffinsplåt eller små mandelmussleformar.) 
(TIPS!! Har du inget av de förra använd dubbla muffinsformar.)
Grädda i 175 grader i 12-15 min.
Låt svalna.....
 
 
200g philadelphiaost
200g florsocker
100g smör
200g mjölk choklad
 
Vispa ihop allt utom chokladen.
Vispa till en fluffig massa.
Smält chokladen och vispa ner till en silkeslen topping.
Spritsa på de avsvalnade cupcakesen.
Dekorera med hyvlad choklad och valfritt strössel.
 
 
Ta dig tid att njuta av stigen du vandrar på och uppskatta stället du befinner dig på.
Härifrån är allt möjligt
 ~ Kevin Hall
 
 
 
♥Dalkullan
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0