Tiden går fort när man har kul!

Ruskigt vad fort veckorna går! Nu är det slut på ännu en. Den nionde detta året(!)
Den här veckan har jag hunnit med massa roligt, mindre roligt och tyvärr lite lite med träning.
Jag började min vecka med att skaffa en rejäl brännskada i högra armvecket. Jag blev överfalad av min förståndiga lillasyster att åka till någon som fick kolla på det och har hunnit med 3 besök på vårdcentralen. frikortet där är nog snart faktum... först gjorde det superont när det hände och första natten. I tisdags/onsdags kände jag nästan inget. Torsdagen började det klia och svida. I fredags gjorde det rätt ont och vätskade ordentligt. Jag försökte söka mig till en vårdcentral strax intill jobbet men mötte där världens mest otrevliga receptionist. Gick därifrån med tårar i ögonen.. tårar av ilska och smärta. Igår eller.. natten till igår jobbade jag och armen gör alltjämt ont. kan inte räta ut den ordentligt för då spänner det så i den hud som finns kvar..
Men som sagt jag har hunnit med roligt oxå! I tisdags fick jag besök av en av de finaste vänner man kan ha. Vi köpte pizza och försökte se på en film men det slutade med att vi struntade i filmen och bara pratade om allt mellan himmel och jord.
På onsdagsmorgonen blev det en promenad till jobbet från Slussen via Gamla Stan, Dramaten, Östermalmstorg och Karlaplan. Direkt efter jobbet åkte jag 4:an till St Eriksplan och möttes av Anna och Kristina. Vi gick ett varv på Kajsa Warg sen hem till Kristina och åt en god middag. En minst sagt mysig kväll med fint sällskap.
Torsdagen gick lika fort som övriga dagar och när jag vid 23 tiden åkte från jobbet hade jag förutom min 8 timmars arbetsdag hunnit bli intervjuad och fotograferad av Östermalmsnytt. Bagarlandslagets Moa Brink, som i morgon tävlar i VM i Paris, kom när jag slutat och vi diskuterade mitt sortiment. Jag fick tips och idéer och det hela slutade med att alla tankar i min hjärna slog knut på sig själva. Man brukar tala om skrivkramp.. jag fick något liknande fast översatt i bakkramp låter det bara knasigt...
Fredagseftermiddagen blev kort. Förutom besöken på 2 olika vårdcentraler gjorde jag inget annat än sov för att orka upp och iväg till jobbet till midnatt. Nattens bakande gick riktigt bra trots min ständigt lätt böjda arm som inte riktigt tyckte om värmen från ugnen. Övertiden blev dock faktum då vi tömt kylar och frysar på bullar.. vi fick sätta 10 L.
När jag åkte från jobbet mötte jag upp Kim vid centralen. Vi åkte hem till mig och gjorde tacos, började kolla på en film men den var så sorglig så när jag började böla stängde vi av och bara umgicks istället. Halv två drog vi till tunnelbanan och till Kungsträdgården där vi åkte skridskor i finvädret med Wictor. Isen som stängs idag var inte den bästa så efter en stunds åkande gav vi upp och satte oss på en uteservering. Anna var oxå med. Kim & Wictor drack varsinna öl och jag och Anna varsin cider. Fina Anna som tänker på allt bjöd mig på en päron när hon köpte en med jordgubb till sig själv. (Jordgubbsallergiker som jag är..).
Vi satt och njöt tills solen gått ner bakom ett hustak och vi frös. Då åkte Anna hem och jag & grabbarna gick till Åhlens för att införskaffa oslipade glasögon åt Wictor.. Det slutade med att alla 3 gick ut med matchande spontaninhandlade solglasögon :D Jag och Kim fortsatte upp längs Drottninggatan för att leta reda på pizzerian, som heter just Pizzerian. Det jag visste var att den låg på Upplandsgatan. Upplandsgatan är en ganska lång gata kan jag meddela.. särskilt när man börjar med att gå åt fel håll. Men till sist hittade vi dit och delde på en surdegspizza. Riktigt gott och en liten mysig pizzeria. Sen åkte vi hem och skaffade på vägen en påse med godis och hyrde en Shrekfilm. Jag somnade efter halva mot Kims axel och vid halv nio somnade vi båda för natten. xD
Idag har vi från soffan hejat på alla skidåkare som i det fina föret tog sig mellan Sälen och Mora. Vi har dessutom hunnit göra vår egna glass med äkta prickar (vanilj). MUMS!!
Innan Kim åkte hemåt igen skulle jag slå honom i en omgång Mariokart Wii... Vi skippar resultatlistan. Nybörjartur!
Nu sitter jag och laddar för kvällens träning och nattens jobb på bageriet. Det är min tur att vara nattbagare nu de 3 veckorna som är kvar innan SM. Därför är det dags att vända dygnet totalt och fokusera fullt ut på bakning.
Jag är ledsen om jag varit dålig på att dela med mig av recept på senaste tiden.. Men det finns en hel del i Arkivet. Till vänster finns de sorterade efter kategori. Prova!
Nu måste jag kila iväg med filmerna vi hyrt i helgen innan det är för sent och jag får betala extra.. Hoppas ni haft en trevlig helg och är laddade för en ny spännande vecka!
♥Dalkullan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0