Nattskiftet är till ända!

Mina nattveckor är över för denna gången!! Jag tycker egentligen det är riktigt roligt att jobba natt men har aldrig kännts så skönt att få byta skift som denna gång. De senaste 3 veckorna har jag jobbat 17 nätter. De veckorna har gått farligt fort.
Nu är jag "ledig" till på fredag och då är det dags för eftermiddagspasset.
Inatt blev det 10 timmar jobb. Löningslördag på Valhallabageriet. Det innebär fullt ös medvetslös! Bokstaligt talat. Jag var så opepp på att åka in till jobbet igår kväll när jag satt här i soffan och såg på film med lillebror. Trött och med en rejäl omgång halsont. Men jag pallrade mig iväg och när jag väl kom igång var det lika kul som vanligt när man får fint flyt i bakningen. Det jobbiga var att vi hade en hel kyl fylld med bullar som vi inte visste vilka det var jäst i och inte. Det saknades nämligen jäst i en av degarna vi körde i torsdags... Inte det absolut roligaste att ägna natten åt att leka detektiv och utröna vilka bullar som är nåt att ha och inte.
Det blev lite stressigt vid 5 tiden men sen när jag fick läget under kontoll på ugnarna så kunde jag konstatera att vid öppning hade vi en välfylld butik.
Vid 9 tiden kom lillebror och käkade frukost medan jag avslutade mitt arbetspass.
Jag är ändå rätt nöjd med mina nattveckor. Har fått in ett bra flyt och det har blivit fina bröd (för det mesta).
När jag lämnade bageriet vid 10 i morse med lillebror i släptåg var jag tröttare än trött. Vi tog oss till Centralen och stuvade in all hans packning i en förvaringsbox och traskade sedan ut på stan. Jag gick runt och var mer död än levande. Köpte ett midjebälte att ha när jag springer (ska komma igång med träningen nu när bakträningen är till ända). Vi var in på Buttericks och Emil införskaffade knallsnören... Eftersom han skulle åka hem kunde jag trots det känna mig lugn. Men när jag kommer upp till Järna nästa gång får jag med all säkerhet passa mig.
När min ständigt hungrige fjotis till bror kände behov av lunch drog vi till Tacobaren. Han bjöd på mat. Riktigt gott och skönt att få sitta ner en stund. När vi ätit upp satt vi en stund och bara pratade. Plöttsligt ramlade mina ögonlock ner och jag halvsomnade sittande. Emil bara skrattade åt mig och vi insåg att vi nog fick lov att röra på oss innan jag somnade ordentligt. Vi gick en sväng till på stan och hamnade på Gallerian. Var nära att somna flera gånger.... När det var knappa timmen kvar till tåget skulle gå drog vi oss tillbaka mot stationen. Hämtade ut bagaget ur boxen och knatade ut på perrongen. Jag hivade in bror och väskor på tåget och sen satte vi oss och ögonlocken blev tunga igen. Det hade varit så skönt att få sitta kvar och sova. Vakna hemma i Dalarna. Men jag fick vackert kliva av strax innan avgång och ta tunnelbanan hem. Då somnade jag! Hann inte mer än sätta mig till rätta innan jag tvärsomnade. Satt en familj brevid och de kollade lite snett när jag vaknade till och skyndade av i all hast här hemma. Släpade mig upp i lägenheten och gjorde inget annat än bytte om, svepte en Kan Jang och stupade i sängen. Somnade och när jag vaknade till liv ordentlig hade klockan hunnit bli nästan 18.
Nu har jag sen dess hunnit med en promenad, ätit, duschat och pratat med syster yster i telefon. Min lillasyster som om en vecka blir myndig!! När hände det liksom?
I morgon är det dags för sista träningspasset innan SM. Ett genrep. Håll tummarna för att det går bra :D
Jag har börjat få fjärilar i magen nu när jag insett hur nära det är...
Min agenda de kommande dagarna:
Söndag:
Genrep i bageriet.
Tvätta & börja packa.
Kurera min hals/förkylning.
Måndag:
Ledig.
In till jobbet och hämta prylar som ska med
After Work med SBK- Stockholm.
Kurera hals/förkylning
Tisdag:
Åka till Göteborg!!!!
Börja tävlandet med en timmes förberedelser.
Hålla nervositeten i Schack... Gulp!
Onsdag:
Tamtam tam! 06:00 Ute på Ester Mosesons Gymnasium går startskottet. Har du vägarna förbi kom gärna inom och skär en bit av spänningen som hänger påtaglig i luften. (Om inte.. håll en liten tumme för att allt går vägen ;))
12:00 Vi intar Nordstan. Dukar upp alla bröd och bullar. Bedöms.
Nervööööös väntan!
15:00 Vinnaren äääär!
Mingel med bubbel
Middag
Utgång (?!)
Torsdag:
Allt är över.. eller om det går för bra börjar allt om från början ;)
Vårt fina konstverk i Gallerian

Fångade detta på min lilla promenix! Fint va?!

Wieneråtta.... Ett av mina tävlingsbidrag :P

Cher – You Haven't Seen The Last Of Me - Burlesque Original Motion Picture Soundtrack
♥Dalkullan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0