En vecka kvar...

Hej gott folk! Klockan är 23:06 och jag sitter i soffan med datorn i knät. Jag sitter och drömmer om att få sluta de ögonlock som för stunden är blytunga och bara gosa ner mig under täcket här bland alla kuddar. Drömmer om att få sova till jag vaknar pigg och fräsch och till en strålande fin vårdag med fågelkvitter och ljumma vindar.
Plopp! Där sprack den tankebubblan och jag återvände till verkligheten som innebär att om 40 min ska jag masa mig ner till tunnelbanan och in till jobbet. Det är bara 3 nätter kvar nu. 3 nätter kvar av 3 veckor nattskift. 3 nätter sen får jag helg och så får jag vända på dygnet! Jag får vara vaken de ljusa timmarna och kan sova på nätterna som alla normala människor. Egentligen tycker jag riktigt bra om nattskiften. Man har sina rutiner på jobbet och vet vad man har att vänta. Sen brukar jag vara vaken på förmiddagen lapa dagsljus och sova senare på eftermiddagen innan jag sedan åker tillbaka till jobbet. Men dessa veckor har varit annorlunda. Nu har jag sovit på förmiddagen/dagen för att tidig kväll åka till jobbet och tränat, sen jobbat och sen hem och sovit.
När jag sover på förmiddagen sover jag oroligt, sällan mer än nån timme innan jag är vaken och "måste" på toa, eller "måste" dricka något. Genomsnitt för denna period är 4-5 timmar sömn/dygn. Det är inte nog och det fick jag bevis på idag. Somnade på tunnelbanan hem och vaknade stationen efter min. Det var bara att kliva av, invänta nästa tåg åt andra hållet och åka hem. Tog mig upp i lägenheten skickade iväg lillebror på praktiken och sen däckade jag i sängen. När jag några timmar senare vaknade till förflyttade jag mig hit till soffan och slog på datorn, skulle blogga tänkte jag. Men hoppsan, vaknade 2 timmar senare med värkande nacke. Det var visst sövande när solen låg på och jag kurade ihop mig bland kuddar på fårskinnet jag fått av farmor.
Nu ikväll har jag bara umgåtts med Emil, lagat mat, kollat på film, ätit fruktsallad och hemgjord vaniljglass och spelat lite kort. Nu är han omstoppad och sussar sött borta från sängen.
Om en vecka är det hela över. Vi har tävlat, varit nervösa och fått vår vinnare. Vid den här tiden är vi uppklädda och fina ute på middag. Gör Göteborg osäkert. Ska bli så kul på tävlingsdagen (bakom all nervoitet och fokus). Ska bli kul & se vad alla hittat på. Se vem som är Sveriges bästa unga bagare! Vi är tolv kandidater men det finns bara en vinnare. Om en vecka vet vi vem.
Emil pratar i sömnen! haha "Nej! Inte dannä iginum häller! Nej" Sötisen.. undrar vart han befinner sig!
Nu är det bäst att jag avrundar detta och gör mig i ordning för att åka till jobbet.
En mysig kompis här i soffan som får mig att tänka på Elin ♥ Saknar dig så vännen!
♥Dalkullan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0