Tunga ögonlock

Jag hoppas ni har överseende med den katastrofalt dåliga uppdateringen på sistone. Anledningen är att dygnets timmar är för få och går för fort. Av de senaste 2 dygnens 48 timmar har 28 rusat iväg medan jag varit i bageriet och tränat/jobbat. När jag igår kväll kom in till Östermalm och skulle köra igång har jag aldrig kännt mig mer opepp. Jag visste att jag var i stort behov av att inta föda. Helst tillagad bra föda. Aptiten som farit sin kos på obestämd tid ville inte hjälpa mig. Men Wictor följde med mig och jag beställde sushi. Sen satt jag på soffan i butiken och åt, pratade medWictor, Amelie och Fia.
Men eftersom jag redan var på plats i bageriet kunde jag inte gärna dra mig ur planen om en tidsträning.. så. 19:30 satte jag igång. Även i förrgår körde jag en omgång på tid. Då gick det bra för att vara första gången men inte mer än så. Igår blev jag riktigt nöjd! Särskilt med tanke på att jag helst ville krypa ihop i ett hörn och gråta. Så trött var jag. Men vad gör man? När allt var färdigt, jag städat och dukat upp allt på bordet för att få en översikts bild av det hela, passade jag på att äta en rykande färsk fralla och ett smörkavlat wienerbröd. Mums! Sen var det bara att sätta igång med jobbet. Det gick riktigt bra även det och förutom att jag vid 02:30 nån gång kände världen snurra så höll jag mig vaken.
Strax efter 7 gick jag på ostadiga ben mot tunnelbanan. Höll på att somna stående när jag fick lov att vänta hela 2(!) min. Satte mig, höll mig vaken till T-centralen, fick en fönsterplats, lutade mig mot det och somnade på två röda. Jag vaknade till i Sätra (2 före min station). Tur att det var väldigt folktomt för jag misstänker att jag med största sannolikhet skämde ut mig där jag satt och sov.
Gick direkt till vårdcentralen och höll återigen på att somna till. först i soffan i väntrummet sen medan sköterskan tvättade min brännskada. Via ICA tog jag mig sen hem. hann inte ens klä av mig eller få in varorna innan jag somnat på sängen. Vaknade en timme senare, bytte om, packade upp och kröp ner igen. Vaknade till ett par gånger. När jag vanade nu sist låg jag framstupa. ena armen var totalt bortdomnad och ja (skäms) jag dreglade...
Ikväll blir det nog en lite lugnare träning innan jobbet. Några timmar för att kavla wiener, göra skådebröd och fixa och trixa. Det får räcka.. tar tidspass igen i morgon.
Våren har kommit för att stanna! Visst är det skönt med sol :) Jag har absolut inget emot snö och vinter. Inte så länge det är ordentligt, plask kan jag vara utan. Men den energi man får av våren. Ovärderligt. Annars hade jag nog inte klarat det extrema schemat jag har just nu.
Har jag talat om att jag har skaffat en ny vapendragare när det gäller bilder? Jag har köpt en splitterny vit, fin kamera :D En Olympus Pen Lite. Har provat den och gillar verkligen resultaten.
Den första bild som knäpptes.

Ett mellanmål 00:30 en tisdagsmorgon i Mars.

Hela sortimentet uppdukat, inte 100%-igt än.. men på rätt väg :)
Nu börjar mina ögonlock sakta glida neråt igen.. Jag tänker inte stoppa dem utan tänker härmed tacka för mig och krypa ner djupt under täcket nån timme till.
Amanda Fondell – All This Way
Till helgen kommer lillebror! Kärlek <3
♥Dalkullan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0