snurriga tankar

Näääää! Har just ägnat de senaste 35 minuterna åt att skriva ett låååångt inlägg och plötsligt försvinner allt medan jag sitter och läser igenom..
Bara att börja om igen då..
Sitter i soffan och försöker reda ut alla tankar som snurrar runt i skallen för tillfället.
Jag har dåligt samvete gentemot mig själv för att jag inte varit i bageriet alls de senaste 24 timmarna. Inte sen jag gick av mitt nattpass igår vid 07. Igår tog jag en paus från bakandet och åkte till Köping. En eftermiddag/kväll med pizza, filmmys, prat & skratt i sällskap av världens underbaraste människa. Sen i morse åkte jag hem  med första tåget. Ett tåg jag med nöd och näppe hann med. Fick springa sista biten och samtidigt som jag kom fram till stationen kom tåget dundrande. När jag köpte min biljett stannade det och alla gick på & av och när jag kom upp på perrongen visslade konduktören, tid för avgång. Dörrarna stängdes precis bakom min rygg.
Varför sprang jag? Varför tog jag inte bara en stilla promenad och inväntade nästa tåg? Det skulle i vilket fall komma ett bara en timme senare. Nä den timmen var tydligen väldigt viktig. Det dåliga samvetet igen.
Den timmen kanske innebär att jag får en timme extra i bageriet.. tveksamt för om jag åkt en timme senare hade jag bara blivit kvar en timme till bara. Korkade människa.
Jag både längtar och inte längtar till SM om 2½ vecka. Jag längtar till jag kan göra bara "ingenting" en helg. Till jag kan ta mig tid efter jobbet och kanske gå och få massage. Träffa folk. Jag vill åka upp till familjen och bara umgås.
Men först är det intensiva dagar fyllda av träning och jobb. (inte dagar.. nätter ;))
Jag känner att jag borde ringa och prata med alla underbara människor som finns i mitt hjärta. Elin, Therese, mormor & morfar, moster, farmor mfl. Men av någon anledning skjuter jag hela tiden upp det. Egentligen utan någon verklig ursäkt. Dumt men sant.. Jag tänker på er varje dag. och älskar er allihop. Ska bli bättre, det lovar jag.
Att sitta här i lägenheten är långt ifrån avkopplande. Jag ser mig bara omkring och inser att jag borde snygga till lite. Kläder lite överallt, tidningar, obäddad säng och disk i hon. Men det halkar ständigt ner på priolistan och jag tillbringar ändå i stort sett all vaken tid i bageriet.
Men till om en vecka måste jag snygga till. Då kommer världens bästa bror hit och ska bo hos mig en vecka! Jag längtar så. Ska bli skönt att ha honom här en vecka. Någon att skoja med. Någon att rå om och lite sällskap.
Att vi kommer gå om varandra gör egentligen inte så mkt. När han sover om nätterna kommer jag jobba, lagom när jag kommer hem ska han upp och iväg på sin praktik. Jag får sova och sen när han kommer hem hinner vi umgås en stund innan jag ska dra iväg till jobbet å träna igen.
Träningen ger resultat och i förrgår kväll kavlade jag äntligen mina wienerbröd. Jag blev riktigt nöjd. Bråkade med kavlingsmaskinen en gång. Men fick ihop fina wienerbröd ;)
Idag blir det  nog två omgångar Wiener. så jag får lite värdefull mängdträning. Ska träna skådebrödet också. Så kanske det blir en första tidsträning i morgon.
Jag längtar till tävlingsdagen. Till känslan som infinner sig en kvart efter det att startskottet gått 06:00 ute i tävlingsbageriet. Känslan av full fokus när nervositeten släpper greppet, man går helt upp i det man har för händer och skärmar av sig för allt annat under kommande 4h 45min. Spänningen i bageriet som går att ta på och adrenalinnivån som är skyhög.
När jag för 5 år sedan valde gymnasium och var helt på det klara med att jag ville bli bagare/konditor. Anade jag inte att jag nu 19 år gammal ska tävla i bakning för 3:e gången. Jag visste knappt att någon sådan möjlighet fanns. Häftig känsla!
Häftigt men skrämmande det faktum att mitt liv endast består av bakning. Ju mer jag tänker på det är det skrämmande. Jag stänger in mig som i en bubbla av bakning. På jobbet och på fritiden. Det är flera som påpekat det och det är sant jag har inget liv. Jag vet inte hur jag ska skaffa mig det heller, för det skrämmer mig. Baknig kan jag.
Nu har jag suttit här i 1h 5 min och knackat ner mina snurriga tankar i tangentbordet 2gånger men de snurrar mer än någonsin. Jag gör väl därför som alltid. samlar ihop mitt pick och pack och åker till jobbet och tränar... För det kan jag.
Jag hoppas ni har en fantastisk helg! Ska försöka återkomma senare ikväll med ett gott recept...
Espen Lind – Unloved
♥Dalkullan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0