Renoveringen av bageriet tar på krafterna.

Hur lång tid tar det för personalen på ett bageri att tröttna ur på en renovering? Kan tala om att vi nu är inne på vecka 4 och vi har nog passerat gränsen..
Det är inte lätt att få allt å fungera när det ser ut som det gör. Det är inte lätt att fortsätta producera samma mängder som normalt med 1/3 av ytan. Men vi gör det och vi gör det med den äran!
Det ÄR jobbigt med alla kunder som inte riktigt fattar. Det ÄR jobbigt när man flyttar samma dumma stege för fyrtioelfte gången på en timme bara för att komma åt saker på hyllorna. Det ÄR jobbigt när hantvetrkare och leverantörer har dörren på vid gavel och släpper in kylan. Det ÄR svårt att få fram allt i tid. Framförallt ÄR det svårt att inte tröttna ur.
Jag är ganska envis av mig och ger helst 200% för att få saker och ting att funka. Men när andra tycker det är jobbigt och börjar "klaga" då går det fort utför. Jag fortsätter ge 200% kanske mer. Men är helslut när jag åker hem. Det är inte jobbet i sig, det är alla som blir upprörda.
Om alla istället fokuserade på hur lysande DUKTIGA vi är. Hur fantastiskt BRETT sortiment vi faktiskt har trots omständigheterna. Vilka PROBLEMLÖSARE vi blivit. Eller vad SKÖNT det blir om en månad då allt är klart.
Jag gör mitt bästa. Mer kan jag inte göra.  
De senaste veckorna har inneburit ganska mkt övertid för min del och som kompensation för det gör jag bara halv dag i morgon. Jag jobbar 4-8 sen har jag bara en arbetsdag till innan jag får 6 dagars ledighet och åker hem till mor och far. En välbehövd "semester".
Tanken slog mig igår att kanske jag skulle boka en sista minutenvecka någonstans längre bort. Sol, värme & bad. Tänk vad skönt det hade varit! Men det skulle vara trist att åka på nåt sånt helt ensam.. så.. Jag åker till Dala-Järna och eldar kakelugn, åker skidor och umgås med familjen. Nästan bättre det ;)
Simningen jag nu i 2 dagar tänkt genomföra får nog skjutas upp ytterligare. Jag orkar inte. Jag tar och äter och sen ska jag, vila. Åker mot jobbet igen 02:23.
"Det bästa sättet att bli kvitt en frestelse, är att falla för den" Oscar Wilde
Cher – You Haven't Seen The Last Of Me - Burlesque Original Motion Picture Soundtrack
♥Dalkullan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0