100:e inlägget! Chokladmuffins med dumlekola

Hipp hipp hurraaa!! Det här är mitt 100:e inlägg :) Bloggen startades i somras och sedan dess har läsarkretsen stadigt ökat och antalet inlägg är nu uppe i hektot!
Nu på morgonen har jag gjort muffins. Det var efter önskemål på dumlemuffins som jag satte igång.
Jag kan nu avslöja att igår skickade jag ett mail som förhoppningsvis kommer ge mig en ny läsarkrets. Ett nytt steg i bloggens historia ;) Avslöjar inom kort exakt vad det är. (I gårdagens inlägg finns ytterligare en ledtråd inbakad, lite kryptiskt)
Snart ska jag segla iväg till jobbet men först muffinsreceptet!
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Chokladmuffins med dumlekola     ca 12 st
100g smör
2 dl socker
2 st ägg
2 ½ dl vetemjöl
1½ tsk bakpulver
½ tsk salt
3 ½ msk kakao
1 dl mjölk
Dumlekolor
Rör smör och socker poröst.
Rör i äggen ett i taget.
tillsätt övriga ingredienser och rör slätt.
fördela i  ca12 muffinsformar.
tryck ner en kola i varje muffin
grädda i 175 grader i 20 min.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
♥Dalkullan

Kommentarer
Postat av: Mostäär

Tusen tack för receptet!

2012-01-19 @ 21:37:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0