En "ledig" lördag

Idag är jag ledig! Ja från jobbet med att få fram gott bröd till kunder. Jag är långt ifrån ledig från min egna träning för att få fram goda, vackra och jämna bakverk för bedömning i SM Unga bagare. Men jag passar på att ta lite "sovmorgon".
Igår blev det ett 5,5 h långt träningspass efter jobbet. Jag tränade frallor och skådebröd. Det sistnämda börjar jag bli riktigt nöjd med. Några detaljer att fila på och några idéer att testa.
Frallorna blev ok men inte mer. Fast de blev goda! Alltid något. Äter på dom nu till en kopp varm choklad medan jag sitter ner (kors i taket!! Jag som normalt äter min frukost i farten) i soffan och segar.
Jag gick från jobbet 23;35 igår kväll och en timme senare landade jag i sängen. Sov som en stock till 7 tiden och mös kvar under täcket till 9. Då kroppen meddelade mig att om jag inte hivade mig iväg på toa skulle den uträtta sina naturbehov på plats. Jag klev upp..
När jag skulle göra i ordning min frukost hittade jag ett kök i kaos.. den senaste veckan har min vakna tid gått åt på jobbet så hemma har jag bara tankat energi. Sömn och ibland en matbit. Jag har inte röjt undan disk och tomma förpackningar i den utsträckning som är nödvändig för att det ska kännas inbjudande i utvilattillstånd.
Så jag har diskat, slängt och röjt. Så nu glänser diskbänken.
Nu sitter jag och funderar på vad jag ska träna idag.. frallor, vete och skådebrödet... jag tror det får bli nåt i den stilen idag.. kanske wienerbröd om kavlingsmaskinen är monterad. Annars får det vänta.
♥Dalkullan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0