Akademiskkvart eller i god tid?

Till namnet är jag en Danielson. Som Danielsonare har man tävlingsinstinkten i blodet, det är vad jag tror.. Det som också kännetecknar en Danielson är den akademiska kvarten.. Ja den akademiska kvarten som ofta blir längre än så. Men där tog Ersbjörsblodet överhanden. Det är min Ersbjörska sida som gör att jag känner mig sen och stressad om jag missar vanliga tunnelbanan (Den som går 5 min innan den som går 5 min innan den jag måste ta för att fortfarande komma till jobbet 10 min för tidigt..).
Det är Ersbjörsblodet som gör att jag normalt går hemifrån 20 min före nattbussen ska gå, fast det tar bara max 10 min dit. Det var därför jag sprang idag när jag gick 5 min senare för att slippa stå och frysa. Två på natten.. Idag var bussen dessutom sen!
Men jag vet att jag har fått en bra blandning. Ersbjörs & Danielson. 50/50.
I morgon är det allahjärtans dag. Vad har ni för planer? Jag ska mata fram bröd och godsaker i kärlekens tecken. Efter jobbet ska jag stanna kvar och träna på mitt skådebröd till SM. Så håll tummarna för att allt går som jag vill :)
Choklad är kärlek. Så ät massor med choklad! Jag ska sätta i mig en kopp varm kärlek så snart jag tagit en ännu varmare dusch.
♥Dalkullan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0