Drömmar

 

Dagens småkaka kommer handla om en av mina absoluta favoriter. Med min alldeles egna lilla finish!

DRÖMMAR

Bara namnet skvallrar ju om att det bör tänkas vara gott. Det är de också, särskilt färska och tillsammans med ett glas hemgjord hallonsaft..
När det gäller småkakor generellt så är det degen jag tycker är godast.. inte denna! Hjorthornssalt är så otäckt att få på tungan så dessa äter jag bara avbakta :P Men då äter jag desto fler!
I mina Gesälldrömmar valde jag att spetsa till dem lite med rivet limeskal och det blev för mig pricken över i.

 

Drömmar med Lime

250 g                   smör

325 g                   socker

375 g                   vetemjöl

5 g                       hjorthornssalt

1 st                      rivet limeskal

 

Blanda alla ingredienser.

Rulla 10 g bollar.

Lägg på plåt med papper.

Grädda i 150 grader ca 20 min

 

Vill man dessutom variera den ytterligare kan man ju alltid prova och se vilken variant som blir ens egna favorit… här är nämligen andra förslag på smaksättning:

 

Rivet citronskal

Lavendel

Rivet apelsinskal

Lite färska hallon (kanske kan behöva tillsätta mer mjöl då)

Kokos och ananasjuice

 

Dröm dig bort med din egen favorit så är det dags för en ny kaka i morgon!

 Själv ska jag bege mig ut i det fina vädret på en promenad i parken vid tyresö slott, matsäck och fiskegrejer... jag blir där i dag :) Tar nog med något att plocka hallon i oxå för det finns efter vägen. Mums!

// Dalkullan


Kommentarer
Postat av: Ellen

Om man tar bort limen så ;) haha kram på dig Linnsan! <3

2011-07-22 @ 18:35:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0